Urolig baby - 0 mdr.

6. august 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Urolig baby - 0 mdr.

Kære Helen.

Jeg blev mor d. 13 juli til en lille dreng (han er født 40+5). Det er mit første barn og jeg er derfor ret usikker på en masse ting.

Det var en fin fødsel, men vi fik en hård start, da amningen ikke kunne komme op at køre og vi var overladt til os selv, da jeg havde født hjemme. Amningen kører fint nu, efter et besøg på det private barselshotel i Gentofte. Min dreng har aldrig fået andet end modermælk.

De sidste par dage har jeg dog lagt mærke til at han er meget urolig under amningen.
Han spiser fint de første 5-10 min, men herefter begynder han at blive meget urolig. Han hiver hovedet tilbage med brystvorten i munden og skubber mig væk med armene. Hvis han taber brystvorten bliver han helt hysterisk indtil han bliver lagt til igen. Han vil også gerne spise hele tiden. Der går kun mellem 1,5-2 timer mellem hver amning. Og nogle gange kun 1 time. Jeg har rigtig meget mælk og har hele tiden haft det. Mine bryster er meget spændte, hvilket gør at jeg må malke lidt ud med hånden, inden han kan få fat.

Han græder meget og har svært ved at sove. Han sover max 3 timer ad gangen og ...

Annonce

... det er sjældent. Han er meget vågen, da vi ikke kan få ham til at sove og når han så sover, så er det kun 1-2 timer. Om natten sover han som regel 3 timer, men kan så ikke finde ro efter amningen. Han fægter med arme og ben og bliver helt rød i hovedet.

Vi kan kun få ham til at falde til ro ved at gå med ham på armen, og når vi så prøver at ligge ham fra os, så vågner han og græder. Herefter er der intet andet en brystet der hjælper. Men efter den amning kan vi starte forfra. Han finder ikke rigtig ro resten af natten, og det gør vi heller ikke. Når han så endelig falder i søvn, er det en meget urolig søvn, hvor han knirker og spjætter meget.

Jeg tror måske han har ondt i maven, måske af luft. Han presser meget og han bliver ked af det når han skal af med afføring.
Han har afføring flere gange dagligt. Når han er vågen er han meget opmærksom og er meget god til at holde øjenkontant.

Det blev en helt smøre. Jeg ved det er flere forskellige ting, men jeg tænkte at det måske kunne hænge sammen med hinanden. Jeg håber du kan hjælpe, så han ikke er så ulykkrlig.

Med venlig hilsen
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor