Brev:
Urolig baby - 0 mdr.
6. august 2011
Alder:
0 mdr.
Urolig baby - 0 mdr.
Kære Helen.
Jeg blev mor d. 13 juli til en lille dreng (han er født 40+5). Det er mit første barn og jeg er derfor ret usikker på en masse ting.
Det var en fin fødsel, men vi fik en hård start, da amningen ikke kunne komme op at køre og vi var overladt til os selv, da jeg havde født hjemme. Amningen kører fint nu, efter et besøg på det private barselshotel i Gentofte. Min dreng har aldrig fået andet end modermælk.
De sidste par dage har jeg dog lagt mærke til at han er meget urolig under amningen.
Han spiser fint de første 5-10 min, men herefter begynder han at blive meget urolig. Han hiver hovedet tilbage med brystvorten i munden og skubber mig væk med armene. Hvis han taber brystvorten bliver han helt hysterisk indtil han bliver lagt til igen. Han vil også gerne spise hele tiden. Der går kun mellem 1,5-2 timer mellem hver amning. Og nogle gange kun 1 time. Jeg har rigtig meget mælk og har hele tiden haft det. Mine bryster er meget spændte, hvilket gør at jeg må malke lidt ud med hånden, inden han kan få fat.
Han græder meget og har svært ved at sove. Han sover max 3 timer ad gangen og det er sjældent. Han er meget vågen, da vi ikke kan få ham til at sove og når han så sover, så er det kun 1-2 timer. Om natten sover han som regel 3 timer, men kan så ikke finde ro efter amningen. Han fægter med arme og ben og bliver helt rød i hovedet.
Vi kan kun få ham til at falde til ro ved at gå med ham på armen, og når vi så prøver at ligge ham fra os, så vågner han og græder. Herefter er der intet andet en brystet der hjælper. Men efter den amning kan vi starte forfra. Han finder ikke rigtig ro resten af natten, og det gør vi heller ikke. Når han så endelig falder i søvn, er det en meget urolig søvn, hvor han knirker og spjætter meget.
Jeg tror måske han har ondt i maven, måske af luft. Han presser meget og han bliver ked af det når han skal af med afføring.
Han har afføring flere gange dagligt. Når han er vågen er han meget opmærksom og er meget god til at holde øjenkontant.
Det blev en helt smøre. Jeg ved det er flere forskellige ting, men jeg tænkte at det måske kunne hænge sammen med hinanden. Jeg håber du kan hjælpe, så han ikke er så ulykkrlig.
Med venlig hilsen
Katrine