Brev:
Øge mælkeproduktionen
31. juli 2011
Alder:
1 mdr.
Øge mælkeproduktionen
Hej.
Ja så kommer der endnu et spørgsmål herfra. Nu er tvillingerne kommet til verden og det er amningen vi har gang i. De er nu knap 3 uger.
De spiser fint begge to og tager okay på. De sidste dage har det dog været som om der ikke har været mælk nok. Ved ikke om varmen gør, at de har brug for mere eller det er min produktion der falder ?!?! Hvad kan jeg gøre for at øge den??
De spiser ofte ca. 9 gange i døgner (her de sidste dage op til 11 gange). Jeg stereo ammer og derfor bliver de jo begge lagt til hver gang. De spiser også begge hver gang, dog lidt forskelligt hvor meget de spiser. De spiser ikke så længe af gangen, men tror også det kommer hurtigt det mælk der er. Det står nemlig ud i stråler, hvis de får givet slip ved et uheld. ...
...
De spiser 5-10 min, så falder de som regel i søvn. I en periode tilbød vi flaske efter amningen for at være sikker på de fik nok, men de tog yderst sjældent noget. Nu kan vi fornemme om de er helt mætte, når de ikke vil have brystet mere. Det er som regel kun den ene der har brug for lidt bagefter (ca. 20 ml når hun har brug for det).
De har hver deres bryst, og vil gerne øge produktionen lidt. - nok mest for at være sikker på der er nok :) Jeg har prøvet at malke lidt ud når de har spist, men når jeg malker ud kommer der faktisk ikke rigtig noget. Nok 5 ml ved hvert bryst. Men kan det hjælpe til at øge produktionen?
Ja det blev lidt rodet, og nok mest informationer. Men hvordan kan jeg øge produktionen?
Med venlig hilsen
nybagt tvillingemor