Brev:
Amning og flaskning
28. juli 2011
Alder:
5 mdr.
Amning og flaskning
Hej Helen,
saa er der igen dukket et spoergsmaal op :)
Det er noget der egentlig har staaet paa i lang tid, og som jeg ogsaa har spurgt sundhedsplejerskerne til aabent hus om. Svaret har vaeret noget i stil med: Hmm, det er mystisk, men det vokser han sikkert snart fra!
Men han goer det stadig. Og det er det samme med amning, som naar han faar flaske:
Han hopper fra og paa og fra og paa... Og det bliver ved. Han tager fint paa, og er en glad og aktiv lille baby, saa jeg ved godt det ikke er helt galt, det vi goer. Men der er bare SAA irriterende. Vi har ingen ide om hvornaar han er sulten, vi stopper bare paa et tidspunkt, naar han har hoppet paa og fra et antal gange.
Der er nogle faa gange om dagen eller rettere om natten, hvor han spiser roligt, og saa bare sover videre. Han bliver kun ammet om nattet, altsaa ingen flaske.
Han drejer hovedet vaek som om han ikke er interesseret, men faa sekunder senere hapser han paa flasken eller brystet som om han er ved at doe af sult?! Og saa tager han en slurk, og saa hopper han fra igen...
Hvorfor goer han det? Og burde vi stoppe med amning/flaskning naar han goer det, og saa proeve igen lidt senere? Vi ANER ikke om/hvornaar han er sulten. Nogen gange naar han har gjort det under amningen har jeg stoppet og tilbudt flaske i stedet, men han goer det samme.
Han goer det samme naar far giver flaske. Der er kun 1 - 3 minutter han spiser koncentreret. Det er vel ikke nok til at blive maet? Det er ihvertfald ikke nok til at toemme flasken. Jeg frygter altid helt flaskningen, fordi det er saa stressende.
Med venlig hilsen
Den forvirrede mor!