Brev:
Hvorfor har jeg så svært ved at slippe amningen?
23. juli 2011
Alder:
11 mdr.
Hvorfor har jeg så svært ved at slippe amningen?
Kære Helen.
Nu bliver vores datter 11 mdr. Hun bliver stadig ammet ca 4 gange i døgnet. Kl 5, 9, 12 og ved sengetid ved 19 tiden. Stod det til hende var det flere gange. Hun spiser rigtig godt ud over, så det påvirker ikke hendes appetit synderligt.
Jeg ville egentlig gerne stoppe med at amme helt. Synes hun er meget afhængig af mig, og vil bare gerne være helt "fri".. Men på den anden siden har jeg bare så svært ved selv at slippe det. Hun nyder det så meget. Ligger gerne længe og hygger sig. Nusser mit hår samtidigt - ja, faktisk så ligger hun stille, som da hun var helt lille. Jeg synes også det er hyggeligt, og ved hun sagtens kan undvære det rent ernæringsmæssigt.. Men det fylder bare så meget i mit hovede..
På den ene siden vil jeg stoppe nu, på den anden side vil jeg alligevel ikke.. Min anden datter ammede jeg ved puttetid til hun var ca 17 mdr, og det har jeg altid sagt, jeg ikke gad igen.. Men nu er hun jo bare alligevel ved at være så stor, at jeg kan "frygte" jeg ikke kan stoppe.. Og der er vist ingen udsigter til, min datter selv vælger det fra..
Skal lige siges, at hun aldrig har villet bruge sut - så det har vel også noget at sige?
Hvad er dine tanker omkring det her? Skal jeg stoppe nu, eller hvordan griber jeg det bedst an for både hende og mig? Hvorfor har jeg så svært ved at slippe hende? Er det normalt? Synes så tit jeg hører folk stopper, fordi de ikke gider mere og det lyder bare til at være så nem en beslutning... Men åbenbart ikke for mig!
Tak for din hjælp..
Kærlig hilsen
En Mor