Brev:
Ammestop - 20 mdr.
29. juni 2011
Alder:
20 mdr.
Ammestop - 20 mdr.
Hej igen Helen!
Tak for dit hurtig svar!
Jeg vil gerne vide lidt om, hvordan jeg kan vænne min søn af med mælken. Ved godt at det er mig der skal tage det næste skridt vedr. stopning af amning, for det bliver nok ikke min søn hehe. Men hvordan kan jeg få ham til at falde i søvn af sig selv om aftenen?
Jeg har prøvet alverdens metoder og det et bare så frustrerende. Vil ønske jeg bare lagde ham i sin seng, godnat og vupti, så sover han af sig selv. Vi plejer at børste tænder mellem 19.30 og 19.45 og hvis jeg synes han ikke har spist nok aftensmad får han altid noget godnat grød ved en syv tiden. Han plejer at tage sin tandbørste med i vores seng og børster selv tænder eller prøver hehe, mens jeg læser en godnat historie. Derefter plejer han at få lidt bryst mælk og nogle gange falder han i søvn næsten med det samme eller inden for en halv time. Og andre gange går der længere tid. Men det er nemmer at få ham til at falde i søvn med mælk end uden.
Har også prøvet at ligge ham i sin egen seng efter han har fået lidt bryst men han græder og græder og jeg ender altid med at hente ham og lade som om jeg sover ved siden a ham. Og det kan være ret frustrerende, når man er så træt og ikke lige gider at ligge i sengen en time til halv anden før lille mand vil sove.
Farmand har også prøvet at tage over og læse og putte ham men han ender altid med at pjatte og vil lege med far i sengen.
Min søn sover som regel efter frokost en time til halvanden ca. Det er da ikke for meget vel? Hvor meget skal et barn på 20 mrd sove om dagen? Nogle gange har jeg oplevet at han vil sove før fire tiden og der vælger jeg så ikke at lad han sover der, da jeg har fået at vide at det gå udover natte søvnen. Ved godt de ikke er robotter børn men han har altid haft en fast rytme, men hvis man ikke er træt så er man ikke træt. Så der har været nogle dage hvor han ikke har sovet til middag og ender så med at være rigtig træt allerede ved en seks tiden.
Men er det usundt? jeg kan jo ikke tvinge ham til at sove hvis han ikke har lyst, selvom han virker enorm træt og har været meget aktiv.
Jeg håber du kan give mig nogle gode råd for jeg er virkelig fortabt! Jeg har læst din bog vedr søvn men er stadig på bar bund. Den eneste måde min søn vil falde i søvn er når han får bryst!! og jeg magter det ikke mere.
Jeg vil gerne stoppe, men føler ikke jeg bare kan stoppe på en dag, for så ender det med at jeg har en søn der er græder og er vågen til 23-24 og det magter jeg ikke. Som sagt er jeg gravid med nummer to( er i 14 uge) og vil så gerne have styr på min søns sove vaner inden da og vil gerne stoppe med at amme meget snart, da jeg også synes han er blevet for stor og vil helst ikke amme to børn på samme tid. Han vil være 26 mrd når jeg føder.
Håber du kan hjælpe mig!!! Tusind tak!!
De varmeste hilsner fra
den fortvivlet mor