Brev:
Amning og putning - 20 mdr.
23. juni 2011
Alder:
20 mdr.
Amning og putning - 20 mdr.
Hej Helen!
Jeg skriver da jeg er lidt frustreret over min søns sovevaner. Han er nu 20 måneder gammel og er en dejlig glad og livlig lille basse mand. Han er siden han er nyfødt blevet ammet i søvn. Min søn fik en sen vuggestue plads, så har gået meget lidt i vuggestue og nu da vi er igang med at flytte kommer der nok til at gå længere tid før han starter igen. Jeg er hjemmegående så vi hygger os meget og er meget aktive både ude og hjemme. Vi går også i legestue så han er sammen med andre børn jævnligt.
Så det har altid været mig der har puttet ham både dag og nat. Jeg har før skrevet til dig da jeg synes han fik for meget bryst mælk og jeg havde enormt svært med at skære ned. Nu går det meget bedre. Om aftenen når jeg skal putte han mellem 19.30 og 20.00 børster vi tænder, ligger os i min seng og læser en eller to godnat bøger og så får han bryst til han sover. Dog er det ikke altid han falder i søvn så nogle gange er jeg nødt til at ligge ved siden af ham og lad som om jeg sover. Og desværre virker det ikke altid.
Ellers ligger jeg ham i sin egen seng og siger godnat og lukker døren og nogle gange er han stille de første 5 min og så begynder han at kalde og græde og han bliver ved med at græde. Plejer så at gå ind og sige godnat du skal sove og lige give ham en kop vand. Og så går jeg ud igen en desværre bliver han ved med at råbe og græde. Får ondt i hjertet og henter ham så, giver ham lidt bryst og så plejer han så at sove. Men Ville ønske jeg bare kunne ligge ham i sin egen seng , sige godnat og bum så sover han!!
Han bruger ikke sut og har ikke rigtig nogle yndlings bamser. Han elsker sine biler og har prøvet at ligge bamser til ham i sengen eller sine biler med det får ham ikke til at sove. Føler bare det kun er brysterne der kan gøre det. Han plejer også at sove en lille lur efter frokost. Og desværre har jeg altid givet ham lidt bryst der så han falder i søvn og sover en time til halvandet time. Jeg har prøvet at gå lange ture med ham men så snart jeg er ude med min søn vil han lege og blive helt vild frisk. Så det er yderst sjældent han falder i søvn i klapvognen. Efter frokost bliver han nogle gange så træt og pylret og kaster sig på sofaen og henter sine dyne fordi han vil sove og det eneste jeg kan gøre er at give ham lidt bryst. Dog på det sidste virker det bare som om han bruger mine bryster som sut, Han ligger bare og hygger nærmest og det tager en evighed ør han falder i søvn og hvis jeg fjerner brystet bliver han rigtig ked af det og sur og græder.
Men så lad jeg ham græde og så må han så lad være at sove til middag og plejer så at være vågen til om aftenen. Jeg er så frustreret fordi jeg har ikke lyst til at amme mere. Nu er det begyndt at irriterer mig meget. Jeg vil gerne bare stoppe. Ved ikke hvordan jeg skal gøre det og vil bare gerne have at min søn falder i søvn uden problemer.
Jeg er gravid nu i 3 mrd og vil bare gerne have styr på alt det inden der kommer en ny lille baby, det vil simpelthen være for hårdt med to små. Jeg håber du kan hjælpe mig!!!!
På forhånd tak