Amning og mælk - 0 mdr.

4. juni 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Amning og mælk - 0 mdr.

Hej Helen.

Jeg har lige et par spg. Ang. Amning og mælk, som jeg håber du kan svarer på.

* Hvis jeg spiser eller drikker noget som Olivia ikke kan tåle i sin mave, f.eks. Cola og chokolade eller stærk mad, hvor lang tid går der så før mælken er påvirket af det og hvor lang tid går der før den er ”ren” igen? Det skal lige siges, jeg holder meget igen, netop for at hun ikke får ondt i maven.

* Hvor lang tid bør et måltid tage? Indimellem kan hun ligge og spise i 10 min. Og så falder hun i søvn, jeg gør alt for at vække hende, men hun spiser kun lidt mere i de øjeblikke hun vågner op for så at falde i søvn igen. Det gør jo også at hun ikke får tømt brystet. Og hun vågner hurtigt igen og vil have mere. Hvad kan jeg gøre for at holde hende vågen? Nussen i hænder, fødder, på ører, en bøvs, en ren ble er prøvet;-)
Andre gange spiser hun ...

Annonce

... fint i 20-25 min. Incl. En bøvs og så en ren ble og så det andet bryst.

* Hun er også begyndt nogle gange (især om aftenen) pludselig at blive meget urolig efter 20-25 min. Og sutte og slippe på skift og så blive rigtig ked af det, og det er ikke fordi der ikke kommer mælk, for hun kan have munden fuld når hun får de udbrud, så det hele løber ud. halvdelen af gangene hjælper det at tage hende fra og så sige, så det var det, og så falder hun i søvn, når hun bliver vugget i armen i hendes dyne.
Er hun så mæt? Eller overgiver hun sig bare? Eller kan det være maven?

Til sidst vil jeg lige fortælle at hun som regel sover rigtig fint, om natten 2½-4½ time ad gangen og når hun er vågen om dagen, følger hun rigtig meget med i hvad der sker omkring hende. Og kigger meget på os når vi synger og taler til hende.

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor