Brev:
Amning og mælk - 0 mdr.
4. juni 2011
Alder:
0 mdr.
Amning og mælk - 0 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et par spg. Ang. Amning og mælk, som jeg håber du kan svarer på.
* Hvis jeg spiser eller drikker noget som Olivia ikke kan tåle i sin mave, f.eks. Cola og chokolade eller stærk mad, hvor lang tid går der så før mælken er påvirket af det og hvor lang tid går der før den er ”ren” igen? Det skal lige siges, jeg holder meget igen, netop for at hun ikke får ondt i maven.
* Hvor lang tid bør et måltid tage? Indimellem kan hun ligge og spise i 10 min. Og så falder hun i søvn, jeg gør alt for at vække hende, men hun spiser kun lidt mere i de øjeblikke hun vågner op for så at falde i søvn igen. Det gør jo også at hun ikke får tømt brystet. Og hun vågner hurtigt igen og vil have mere. Hvad kan jeg gøre for at holde hende vågen? Nussen i hænder, fødder, på ører, en bøvs, en ren ble er prøvet;-)
Andre gange spiser hun fint i 20-25 min. Incl. En bøvs og så en ren ble og så det andet bryst.
* Hun er også begyndt nogle gange (især om aftenen) pludselig at blive meget urolig efter 20-25 min. Og sutte og slippe på skift og så blive rigtig ked af det, og det er ikke fordi der ikke kommer mælk, for hun kan have munden fuld når hun får de udbrud, så det hele løber ud. halvdelen af gangene hjælper det at tage hende fra og så sige, så det var det, og så falder hun i søvn, når hun bliver vugget i armen i hendes dyne.
Er hun så mæt? Eller overgiver hun sig bare? Eller kan det være maven?
Til sidst vil jeg lige fortælle at hun som regel sover rigtig fint, om natten 2½-4½ time ad gangen og når hun er vågen om dagen, følger hun rigtig meget med i hvad der sker omkring hende. Og kigger meget på os når vi synger og taler til hende.
Med venlig hilsen
Charlotte