Brev:
Fuldamning i 6 måneder
1. juni 2011
Alder:
4 mdr.
Fuldamning i 6 måneder
Kære Helen
Min søn er nu 4 måneder og jeg ammer ham fuldt ud og vil rigtig gerne amme ham til han er 6 måneder som anbefalingen lyder. Jeg må dog indrømme at jeg bliver lidt forvirret når eksempelvis min sundhedsplejerske opfordrer mig til at starte op med vælling/grød/mos nu hvor han er blevet 4 måneder. Hun sagde direkte at "ja jeg skal jo sige at vi anbefaler fuldamning til de er 6 måneder, men start bare før". Der er ligeledes flere fra min mødregruppe som på opfordring fra deres sundhedsplejerske, så småt begynder at starte op med rigtig mad. Hvad er din holdning?
Og hvordan er jeg sikker på at min søn er dækket tilstrækkeligt af min mælk til han er 6 måneder?
Det skal lige nævnes at han de sidste dage er begyndt at hoste meget og derefter begynde at græde når han spiser, mest i starten af måltidet. Har dette nogen sammenhæng med hans alder og måske behov for rigtig mad?
Mange hilsner Julie