Hvor mange amninger i døgnet?

10. maj 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Hvor mange amninger i døgnet?

Kære Helen

Så er vi tilbage - denne gang i tvivl i forhold til, hvor ofte vores datter på ni en halv måned skal ammes. Vores sundhedsplejerske, som vi netop har haft besøg af, mener, at hun med den alder hun har kan sove igennem, fra hun bliver puttet ca. kl. 20 til næste morgen, og at hun bør ammes 2 gange i døgnet.

I din bog (sådan får du dit barn til at sove), har vi læst, at børn i 9 mdr's alderen bør ammes aften, sen aften og tidlig morgen, og at en af disse amninger kan ...

Annonce

... springes over i 10 mdr's alderen.
Betyder det, at der ikke længere er behov for amning i dagtimerne?

Pt. arbejder vi på, at vores datter ammes før sin middagslur, tidlig aften, sen aften og tidlig morgen. Bør en eller flere af disse amninger bortfalde, og hvilke(n)?

Vores datter har været lidt småt spisende på det seneste - sikkert som følge af for stort mælkeindtag om natten. Hun får 3 hovedmåltider og 2 mellemmåltider og sommetider lidt godnatgrød.

Venlig hilsen
førstegangsforældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg