Brev:
Hvor mange amninger i døgnet?
10. maj 2011
Alder:
9 mdr.
Hvor mange amninger i døgnet?
Kære Helen
Så er vi tilbage - denne gang i tvivl i forhold til, hvor ofte vores datter på ni en halv måned skal ammes. Vores sundhedsplejerske, som vi netop har haft besøg af, mener, at hun med den alder hun har kan sove igennem, fra hun bliver puttet ca. kl. 20 til næste morgen, og at hun bør ammes 2 gange i døgnet.
I din bog (sådan får du dit barn til at sove), har vi læst, at børn i 9 mdr's alderen bør ammes aften, sen aften og tidlig morgen, og at en af disse amninger kan springes over i 10 mdr's alderen.
Betyder det, at der ikke længere er behov for amning i dagtimerne?
Pt. arbejder vi på, at vores datter ammes før sin middagslur, tidlig aften, sen aften og tidlig morgen. Bør en eller flere af disse amninger bortfalde, og hvilke(n)?
Vores datter har været lidt småt spisende på det seneste - sikkert som følge af for stort mælkeindtag om natten. Hun får 3 hovedmåltider og 2 mellemmåltider og sommetider lidt godnatgrød.
Venlig hilsen
førstegangsforældrene