Brev:
Ammestop og sylepidse tænder
7. maj 2011
Alder:
8 mdr.
Ammestop og sylepidse tænder
Hej Helen!
Så er jeg klar med endnu et spørgsmål :o)
Therese er nu 8 mdr. og har fået sine to første (sylespidse) tænder. Det er jo dejligt, men problemet er, at hun bider mig under amningen. Det er ikke hver gang, men jeg kan aldrig vide hvornår hun gør det - det sker bare lige pludselig. Tænker at det er dejligt for hende at bide sammen om noget og så er det tilfældigvis lige mit bryst der er nærmest - tror bestemt ikke det er noget hun gør bevidst! Når hun bider siger jeg ah ah og så slipper hun igen. Men det gør stadig voldsomt ondt! Jeg ammer kun fra det ene bryst og har gjort det i ca. 3 mdr. nu - det har fungeret fint, men nu synes jeg ikke det er rart mere, så derfor vil jeg gerne stoppe.
Jeg (og far) har flere gange forsøgt at give hende flaske, men det vil hun absolut ikke have. Hun tager heller ikke sut, men sutter på tommeltotten...
For nogle måneder siden tog hun en dag 120 ml på flasken 2 gange på en dag, men har ikke gjort det siden - så det er ikke fordi hun ikke kan finde ud af teknikken...
Jeg synes, hun spiser godt:
6.30: Ammes og sover lidt videre
8.30: Havregrød med frugtmos, vand af kop
9.00-10.30: Sover
11.30: Begyndt på rugbrød (går godt) + mos, vand
14.00: Frugt og frugtmos med vitaminer, lidt brød at gumle i. Ammes (spiser ofte ikke ret meget)
14.30-16.30: Sover
17.30: Aftensmad, det samme som vi får
19.30: Godnatgrød
20.00: Ammes
23.00: Ammes
4.00: Ammes
Hun spiser ca. 3/4 - 1 dl hver gang hun får grød eller mos, nogen gange lidt mere. Vand drikker hun kun lidt af - måske 0,25 dl hver gang.
Jeg er egentlig ikke bekymret for amningen om dagen - den kan hun sagtens undvære. Men natten... Hun er jo stadig for lille til at klare sig uden mælk. Jeg laver alt hendes grød og mos på MME, så hun får den vej ca. 250-300 ml MME, men det er jo for lidt.
Jeg har idag prøvet at give hende MME koldt på kop og det vil hun heller ikke have.
Hvad siger du, Helen? Jeg vil meget gerne stoppe med at amme, men jeg vil jo heller ikke sætte mit barns sundhed over styr. Håber du har et godt råd eller to til mig :o)
Med venlig hilsen
Heidi