Stoppe med amning pga. for lidt mælk

5. maj 2011

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Stoppe med amning pga. for lidt mælk

Hej Helen :=)

Tusind tak for dit sidste svar, især det med hvordan vi skulle stoppe amningen om dagen var super godt. Det virkede i hvert fald uden gråd, dejligt :0)

Det der så er problemet nu, er at min mælkeproduktion er faldet rigtig meget, så jeg kan ikke mætte min datter nok til natten. Hun bliver 10mdr. den 10. og vejer 9kg.

Enten vågner hun efter en halv time og vil have mere mælk, som jeg så har givet hende på flaske, da jeg ikke har mere mælk. Der kan hun drikke ca. 110-150ml. Jeg har de sidste 2 dage prøvet at give hende flaske efter jeg har ammet hende og der kan hun spise 130-150ml, så jeg tænker det er tid til at gå helt over til flaske, som også passer mig rigtig godt, da jeg er gravid og gerne vil have min ...

Annonce

... krop for mig selv de sidste måneder og selvfølgelig også fordi hun skal være helt stoppet med at tænke på mælk, når hun er i nærheden af mine bryster.

Hvor meget mælk/flasker skal hun så have og hvornår? Det skal lige siges, at hun ikke vil drikke mælk af kop kun vand og hun spiser ikke ost, da hun ingen tænder har, så det ryger bare ud igen.

Lige nu ammes hun til natten og så 1-2 gange om natten.

Skal hun så have 1 flaske til natten og 1 om natten eller kan hun nøjes med mit om natten til at starte med, hvis der bliver ved med at være noget?

Er det ikke også bedst for mine bryster at trappe lidt ned, inden jeg holder helt? Jeg tænker brystbetændelse osv.

Jeg glæder mig til at høre fra dig!:0)

Kærlig hilsen
Anja.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder