Brev:
Stoppe med amning pga. for lidt mælk
5. maj 2011
Alder:
10 mdr.
Stoppe med amning pga. for lidt mælk
Hej Helen :=)
Tusind tak for dit sidste svar, især det med hvordan vi skulle stoppe amningen om dagen var super godt. Det virkede i hvert fald uden gråd, dejligt :0)
Det der så er problemet nu, er at min mælkeproduktion er faldet rigtig meget, så jeg kan ikke mætte min datter nok til natten. Hun bliver 10mdr. den 10. og vejer 9kg.
Enten vågner hun efter en halv time og vil have mere mælk, som jeg så har givet hende på flaske, da jeg ikke har mere mælk. Der kan hun drikke ca. 110-150ml. Jeg har de sidste 2 dage prøvet at give hende flaske efter jeg har ammet hende og der kan hun spise 130-150ml, så jeg tænker det er tid til at gå helt over til flaske, som også passer mig rigtig godt, da jeg er gravid og gerne vil have min krop for mig selv de sidste måneder og selvfølgelig også fordi hun skal være helt stoppet med at tænke på mælk, når hun er i nærheden af mine bryster.
Hvor meget mælk/flasker skal hun så have og hvornår? Det skal lige siges, at hun ikke vil drikke mælk af kop kun vand og hun spiser ikke ost, da hun ingen tænder har, så det ryger bare ud igen.
Lige nu ammes hun til natten og så 1-2 gange om natten.
Skal hun så have 1 flaske til natten og 1 om natten eller kan hun nøjes med mit om natten til at starte med, hvis der bliver ved med at være noget?
Er det ikke også bedst for mine bryster at trappe lidt ned, inden jeg holder helt? Jeg tænker brystbetændelse osv.
Jeg glæder mig til at høre fra dig!:0)
Kærlig hilsen
Anja.