Elsker at blive ammet mange gange om natten

3. maj 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Elsker at blive ammet mange gange om natten

Hej Helen,

Mit spørgsmål er vedr. min søn på 4 mdr, som elsker at blive ammet mange gange om natten. Jeg kunne rigtig godt tænke mig snart at få nogle længere stræk om natten, da jeg synes det begynder at gå ud over mit humør og overskud ikke at få så meget søvn.

Min søn har fra starten været meget sulten, hvilket gjorde at jeg i starten ikke kunne følge med og vi måtte supplere med erstatning. Dertil kom at jeg fik store sår og stafylokok infektion i dem. Det tog 3 mdr. helt at komme af med sår, revner og betændelse, og amningen går nu rigtig fint. Han får stadig en flaske erstatning om aftenen. Efter at sårene er helet og det ikke længere gør ondt at amme, er jeg blevet knap så ...

Annonce

... striks omkring hvor ofte han skal ammes og jeg lægger ham derfor til lige så snart jeg tror han er sulten. Det har betydet at den rytme der så småt var opbygget med 3 timer imellem mad om dagen og 3-4 timer om natten nu helt er gået i smadder.

Om dagen spiser han med 2-3 timers mellemrum.
Om aftenen får han sin flaske (170 ml) kl 19.30 og sover for det meste kl 20.30.
Imellem kl 23 og 5.30 vågner han med 1 1/2 til 2 timers mellemrum og får mad.

Mit spørgsmål er egentlig hvad kan jeg gøre for at komme tilbage til den gamle rytme? Eller i hvert fald hvordan jeg kan arbejde hen mod at få nogle længere stræk om natten?

Håber ikke det blev alt for rodet....

Med venlig hilsen
Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.