Brev:
Elsker at blive ammet mange gange om natten
3. maj 2011
Alder:
4 mdr.
Elsker at blive ammet mange gange om natten
Hej Helen,
Mit spørgsmål er vedr. min søn på 4 mdr, som elsker at blive ammet mange gange om natten. Jeg kunne rigtig godt tænke mig snart at få nogle længere stræk om natten, da jeg synes det begynder at gå ud over mit humør og overskud ikke at få så meget søvn.
Min søn har fra starten været meget sulten, hvilket gjorde at jeg i starten ikke kunne følge med og vi måtte supplere med erstatning. Dertil kom at jeg fik store sår og stafylokok infektion i dem. Det tog 3 mdr. helt at komme af med sår, revner og betændelse, og amningen går nu rigtig fint. Han får stadig en flaske erstatning om aftenen. Efter at sårene er helet og det ikke længere gør ondt at amme, er jeg blevet knap så striks omkring hvor ofte han skal ammes og jeg lægger ham derfor til lige så snart jeg tror han er sulten. Det har betydet at den rytme der så småt var opbygget med 3 timer imellem mad om dagen og 3-4 timer om natten nu helt er gået i smadder.
Om dagen spiser han med 2-3 timers mellemrum.
Om aftenen får han sin flaske (170 ml) kl 19.30 og sover for det meste kl 20.30.
Imellem kl 23 og 5.30 vågner han med 1 1/2 til 2 timers mellemrum og får mad.
Mit spørgsmål er egentlig hvad kan jeg gøre for at komme tilbage til den gamle rytme? Eller i hvert fald hvordan jeg kan arbejde hen mod at få nogle længere stræk om natten?
Håber ikke det blev alt for rodet....
Med venlig hilsen
Sofie