Amning, flaske og behov

1. maj 2011

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amning, flaske og behov

Hej Helen,

Jeg har en datter på 5,5 måned, som jeg indtil nu har ammet fuldt. Jeg skal giftes, når hun er næsten 7 måneder gammel og kan ikke bestemme mig for hvorvidt jeg skal stoppe med at amme i denne forbindelse.

Under alle omstændigheder regner jeg ikke med at amme hende på selve dagen samt i 3 dage den følgende uge, hvor vi er på bryllupsrejse, og mine forældre skal passe hende.

Hun er ikke god til at spise af flaske - der kommer max 10 ml. ned. Hun protesterer dog ikke længere, når vi prøver. Hun får mme i flasken, da jeg har prøvet at pumpe ud for at give hende flaske, men det har resulteret i, at hun ikke har fået nok at spise, og at jeg ikke har haft mælk nok til hende.

Vi er for 14 dage siden begyndt med grød, hvilket ...

Annonce

... går ok.

Mine spørgsmål:

Er der store fordele ved at fortsætte med at amme efter hun er blevet 6 mdr? Min mand har astma - spiller dette stadig ind?

Vil det være nemmere for hende at håndtere at være væk fra os, når vi er på bryllupsrejse, hvis hun ikke bliver ammet?

Hvordan håndterer man bedst et ammestop? Både i forhold til nedtrapning for hende og for mig (udpumpning osv)

Jeg kan klart se fordele for mig ved ikke at amme længere, men man hører jo også at modermælk er det bedste for en baby.

Et spm, der ikke er relateret til ammestop: Hvor meget mælk skal hun have fremover? - Hvornår skal grød, mos og alm. mad stå alene?

Vi bor i udlandet, så jeg har desværre ikke en sundhedsplejerske, jeg kan spørge.

Tak for hjælpen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor