Amning og behov - 8 mdr.

10. april 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning og behov - 8 mdr.

Hej Helen..

Så er jeg blevet mor igen.. endnu en datter.. og ja så kommer der jo mange spørgsmål op, jeg jo syntes jeg lige har været det igenmen.. men det er næsten 3 år siden og det er jo en ny baby så nye problemer.. :-0

Nå men jeg har en datter der er lidt over 8 mdr.
mit spørgsmål er hvornår stopper man helt med at amme.. er det ikke omkring de 12 mdr. og hvor mange ammemåltider skal en på lidt over 8 have og hvornår skal de ligge..?

Grunden til jeg spørger er at min sundhedsplejske siger jeg godt kan stoppe amningen, men jeg ammede hende på 3 til hun var 15 mdr. og jeg mener jeg har læst at amning i 12 mdr. el deromkring er bedst, hvis mor og ...

Annonce

... barn trives med det..
lige nu hedder det

Amning kl.20 når hun skal sove til nat.
når jeg går i seng el ved 1 tiden (det sviger lidt for tiden om hun melder sig)
og igen kl 4 el 5

Hun vil ikke have modermælkserstatning så det er lidt svært at give hende hendes mælkebehov hvis ikke jeg ammer hende. Vi træner lige for tiden med vand fortyndet med modermælkserstatning.. og så med tiden få mere og mere modermælkserstatning i koppen.. jeg har også tænk at jeg kunne malke ud og så give i en kop..

Jeg håber du kan hjælpe mig..

På forhånd tak og tak for en god brevkasse. Jeg har lige købt din dvd den glæder jeg mig til at se..

Venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to