Brev:
Om amning - igen
25. marts 2011
Alder:
1 mdr.
Om amning - igen
Hej Helen,
tak for dit sidste svar!
Jeg kæmper stadig med amning/flaskning. Jeg havde faktisk besluttet mig for at gå over til kun at give flaske, og var glad for min beslutning, men samtidig med den beslutning skete der flere ting:
- Amning holdt op med at gøre ondt
- Jeg fik for første gang lidt brystspændinger
Pga af brystspændingerne prøvede jeg så at pumpe lidt ud, jeg havde nemlig en del problemer med mælkeknuder sidste gang. Pga af det havde jeg en lille håndpumpe liggende, som jeg dog sidste gang kun kunne pumpe 10 ml ud med, men jeg var lidt desperat, så jeg prøvede alligevel. Og - vupti - kunne jeg pumpe 60 ml ud. Så der er lidt mælk alligevel.
Derfor er jeg så blevet ved med først at amme, og så derefter at give flaske, og det fungerer sådan set fint, omend det er lidt besværligt. Men de sidste dage er LilleL begyndt at drikke lidt mindre af flasken, og nu ved jeg jo ikke om det er fordi jeg har mere mælk, eller om vi bare er for dårlige til at give ham flaske. Omvendt frygter jeg også en gang i mellem at vi prøve at give ham flasken lidt for meget, fordi vi er bange for at han får for lidt mælk. Vi bliver ved med at proppe flasken i munden på ham, og på et tidspunkt drikker han jo så lidt mere, men det kunne jo også være fordi der er gået lidt tid...
Det er tit sådan at vi stopper med den flaske vi er i gang med, fordi han skal bøvses (ellers kommer der bare alt for meget gylp), så vi tvinger ham til at stoppe, men efter bøvsningen gider han så ikke drikke af flasken mere, selvom han så kun har drukket måske 50 ml.
Det er altså lidt besværligt... Vi er meget i tvivl om hvor længe vi skal tilbyde flasken, og hvor ivrige vi skal være, når han slet ikke viser tegn på at være sulten. Vi ved selvfølgelig godt den kun kan holde sig en time, så vi prøver ikke længere tid end det.
- De forvirrede forældre :)