Om amning - igen

25. marts 2011

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Om amning - igen

Hej Helen,

tak for dit sidste svar!

Jeg kæmper stadig med amning/flaskning. Jeg havde faktisk besluttet mig for at gå over til kun at give flaske, og var glad for min beslutning, men samtidig med den beslutning skete der flere ting:

- Amning holdt op med at gøre ondt
- Jeg fik for første gang lidt brystspændinger

Pga af brystspændingerne prøvede jeg så at pumpe lidt ud, jeg havde nemlig en del problemer med mælkeknuder sidste gang. Pga af det havde jeg en lille håndpumpe liggende, som jeg dog sidste gang kun kunne pumpe 10 ml ud med, men jeg var lidt desperat, så jeg prøvede alligevel. Og - vupti - kunne jeg pumpe 60 ml ud. Så der er lidt mælk alligevel.

Derfor er jeg så blevet ved med først at amme, og så derefter at give flaske, og det fungerer sådan set fint, omend det er lidt besværligt. Men de sidste dage er LilleL begyndt at drikke lidt mindre af flasken, og nu ved jeg jo ikke om det er fordi jeg ...

Annonce

... har mere mælk, eller om vi bare er for dårlige til at give ham flaske. Omvendt frygter jeg også en gang i mellem at vi prøve at give ham flasken lidt for meget, fordi vi er bange for at han får for lidt mælk. Vi bliver ved med at proppe flasken i munden på ham, og på et tidspunkt drikker han jo så lidt mere, men det kunne jo også være fordi der er gået lidt tid...

Det er tit sådan at vi stopper med den flaske vi er i gang med, fordi han skal bøvses (ellers kommer der bare alt for meget gylp), så vi tvinger ham til at stoppe, men efter bøvsningen gider han så ikke drikke af flasken mere, selvom han så kun har drukket måske 50 ml.

Det er altså lidt besværligt... Vi er meget i tvivl om hvor længe vi skal tilbyde flasken, og hvor ivrige vi skal være, når han slet ikke viser tegn på at være sulten. Vi ved selvfølgelig godt den kun kan holde sig en time, så vi prøver ikke længere tid end det.

- De forvirrede forældre :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.