Brev:
Vægtstigning efter 3 mdr, flaske
15. marts 2011
Alder:
3 mdr.
Vægtstigning efter 3 mdr, flaske
Hej Helen
Tak for en fin brevkasse som jeg har kigget meget på!
For ca. 3,5 mdr. fødte jeg min dejlige søn Karl.
Karl udvikler sig rigtig fint og har en god appetit på livet!
Desværre har Karls appetit på mælk ikke været ligeså stor og vi har kæmpet med amningen.
Karl var ikke så optaget af at spise (ville hellere sove i starten), havde svært ved at sutte ordentligt. Og, da han endelig fik fat var der ikke rigtig nok mælk hos mig. I hvert fald tog han ikke nok på og vi gik til kontrolvejning hos lægen. Til sidst besluttede jeg at give han lidt mme ved siden af. Det var en stor lettelse og Karl blev endnu dejligere at være sammen med :)
Vi er aldrig kommet ind i en fast rytme med, hvor meget mme vi giver ham, da det er meget forskellig, hvad han vil have. Da vi startede drak han to flasker af 100 ml hver dag. Men nu vil han kun ha cirka 100 ml hver anden dag. Jeg tror min mælkeproduktion er blevet bedre efter, vi er begyndt med mme ved siden af, da jeg ikke længere konstant er bange for om lille Karl får nok mad.
Efter vi begyndte på mme ved siden af har Karl tager fra 350g (i starten) til 250g på om ugen. Hvor han før kun lå et sted ml. 150-175g. Men nu efter at Karl blev 3 mdr har han de sidste to uger kun taget 260g på sammenlagt. 100g den først uge og 160g den sidste uge.
Mit spg. går på om det er nok? Hvorfor denne nedgang? Er det fordi han nu er 3 mdr og bevæger sig mere? Eller er det fordi vi giver han for lidt flaske ved siden af amningen - men det virker ikke som om han vil have flere?
Eller er det mig, som er for "vægtfokuseret"? Den lidt svære start med amningen har desværre sat sine spor i mig.
Mange Hilsner
Karls mor