Brev:
Brystvorten er beskadiget
14. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Brystvorten er beskadiget
Kære Helen.
Hvad er det? Det ser ud som om at en af papillerne på brystvorten er beskadiget, den er lys/hvid og gør ondt ved berøring. Det er et meget lille område kun ca 2x1 mm. Det gøre ondt når hun tager ved, og gør ondt hvis tøjet presser imod efter en amning. Hvad kan det være?
Jeg tror ikke at det er en tilstoppet udførselsgang (White Spot/Bleb), for jeg har forsøgt at opbløde den og ligesom nulre den væk - så kan jeg få et lille lag, nærmest hård hud af (meget lidt). Når den tørrer ud en den næsten ikke til at se, men efter et bad eller en amning er den tydelig. Derfor kunne min læge ikke se den, og mente at det ikke var noget.
Jeg tror heller ikke at det er svamp, for det har jeg prøvet at have - og det gjorde også ondt inde i brystet. Men hvad mon det er? Har du hørt om noget lignende?
Min datter er 9 mdr og ammer kun 4 gange i døgnet, så brystet er ikke særligt belastet.
Med venlig hilsen
Christina