Brystbetændelse igen og igen

1. marts 2011

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Brystbetændelse igen og igen

Hej igen

Jeg går lige til sagen. Jeg er meget plaget af tilstoppede mælkegange og brystbetændelse. Det er forskelligt hvilket bryst det er - i sidste uge var det højre bryst, i denne uge er det det venstre.

Denne gang er det værre end ellers. Jeg er helt hård på den ene siden af brystet og jeg har også fået sådan en hvid plet på selve brystvorten.

Men altså, jeg har simpelthen haft brystbetændelse så mange gange i de sidste par måneder - siden vi startede på mad da hun var 4 måneder, men jeg ved ikke om det kun er det der kan være grunden. Min mælkeproduktion skulle jo gerne tilpasse sig.

Men, jeg har mistanke om at jeg har svamp. Det ene bryst er lidt ...

Annonce

... rødt og hævet rundt om brystvorten, og er det ikke noget med at de to ting kan have en sammenhæng? Men min læge siger at det ikke er det, da man ikke kan se noget på min datter.

Jeg er glad for at amme, men jeg synes godt nok det er ved at være en hård kamp, men min datter er også bare så glad for det, og det er også sådan hun falder i søvn (har jeg skrevet om i et andet brev) så jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør.

Lige nu har jeg mest lyst til at kaste håndklædet i ringen. Der er ingen hjælp at hente ved min læge, og min sundhedsplerjeske er sygemeldt, så jeg har ikke haft besøg siden min datter var under 3 måneder og jeg får ikke besøg lige forløbig.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.