Brev:
Brystbetændelse igen og igen
1. marts 2011
Alder:
5 mdr.
Brystbetændelse igen og igen
Hej igen
Jeg går lige til sagen. Jeg er meget plaget af tilstoppede mælkegange og brystbetændelse. Det er forskelligt hvilket bryst det er - i sidste uge var det højre bryst, i denne uge er det det venstre.
Denne gang er det værre end ellers. Jeg er helt hård på den ene siden af brystet og jeg har også fået sådan en hvid plet på selve brystvorten.
Men altså, jeg har simpelthen haft brystbetændelse så mange gange i de sidste par måneder - siden vi startede på mad da hun var 4 måneder, men jeg ved ikke om det kun er det der kan være grunden. Min mælkeproduktion skulle jo gerne tilpasse sig.
Men, jeg har mistanke om at jeg har svamp. Det ene bryst er lidt rødt og hævet rundt om brystvorten, og er det ikke noget med at de to ting kan have en sammenhæng? Men min læge siger at det ikke er det, da man ikke kan se noget på min datter.
Jeg er glad for at amme, men jeg synes godt nok det er ved at være en hård kamp, men min datter er også bare så glad for det, og det er også sådan hun falder i søvn (har jeg skrevet om i et andet brev) så jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør.
Lige nu har jeg mest lyst til at kaste håndklædet i ringen. Der er ingen hjælp at hente ved min læge, og min sundhedsplerjeske er sygemeldt, så jeg har ikke haft besøg siden min datter var under 3 måneder og jeg får ikke besøg lige forløbig.
Hilsen