Brev:
Stoppe med amning ved 8 måneder
3. februar 2011
Alder:
6 mdr.
Stoppe med amning ved 8 måneder
Hej Helene
Jeg har en glad og meget aktiv søn på 6½ mdr.
Han er blevet fuldammet indtil han var 4½ mdr, hvor vi begyndte på grød. Vi er begge glade for amningen og det kører fuldstændigt problemfrit.
Min søn er også meget glad for andet mad og spiser lystigt af mange forskellige ting.
Lige nu ser vores dag således ud:
Tidlig morgen: Amning
Morgen: Havregrød og vand af kop
Formiddagslur
Frokost: Øllebrød + prøver på gnavebidder, men det er IKKE en succes + vand af kop
Amning (nogle gange vil han ikke)
Middagslur
Eftermiddag: A38 + frugt osv. + vand af kop
Evt. lille powernap
Aften: Kartoffel og grøntsagsmos med fisk eller kød + vand af kop
Amning
Inden sengetid: godnatgrød
Sen aften: aming (nogle gange vil han ikke)
Han vil ikke have hverken sødmælk eller min mælk af kop, kun vand.
Nu til mit problem:
Jeg skal begynde på arbejde igen 15. marts og jeg har både dag/aften og nattevagt så jeg kan desværre ikke amme mere.
Er det okay at stoppe helt med at amme eller hvad gør jeg?
Han NÆGTER at tage sutteflaske. Vi har prøvet alle mærker og både med min mælk og mme.
Hvad gør jeg??