Ondt i maven? - 0 mdr.

20. januar 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Ondt i maven? - 0 mdr.

Kære Helen

Jeg har siden fødslen af vores ældste dreng brugt din hjemmeside, men nu har jeg brug for lidt personlig vejledning :-)

Baggrund: Jeg har to drenge. Den ældste er 2 år og 5 måneder og er født ved akut kejsersnit efter en lang og hård fødsel, som bla indebar to forsøg med cup. Efterforløbet var hårdt, vi havde en urolig og meget sulten dreng og var hårdt pressede fra start efter den lange fødsel. Vi var igennem kiropraktorbehandling, mylicondråber, sukkervand, ingen mælk til mor etc.

Set i bakspejlet udviklede jeg nok en moderat efterfødselsreaktion, men med faste rutiner og en masse hårdt arbejde lykkedes det os at få rigtig gode søvnvaner og en rigtig god dreng ud af det. Men det var en hård periode!

For 14 dage siden fik vi så lillebror. Denne gang ved planlagt kejsersnit 2 dage før termin. Allerede her de første uger tegner der sig et billede, der ligner forløbet med storerbror, og jeg havde sådan håbet på en bedre start denne gang.

Amningen er vi dog kommet godt fra start med, men han sover uroligt og meget kort tid af gangen afbrudt af gråd (kortvarigt), uro og hikke. Han giver sig meget og det virker som om, det ender med ...

Annonce

... prutten eller afføring efter mange anstrengelser. Han har svært ved at bøvse. Han har afføring i hver ble og der kommer gerne en stråle, når han bliver vasket i numsen. Han har massser af tunge tissebleer og har ikke tabt sig (+ 30 g den første uge).

Vi svøber ham og han har fået en sut. Der er dog næsten konstant søgen efter brystet og jeg ammer derfor ofte, dvs der går ikke mere end 1-2 timer imellem. Vi har givet ham MME på flaske for at se om han var sulten, men det hjælper ikke og han tager kun (?) ca. 30 ml. Kogt vand har heller ikke hjulpet, det ville han ikke have.

Vores sundhedsplejerske syntes han var skæv, og anbefalede kraniosakral terapi (hos en anden sundhedsplejerske) og det har vi været til to gange. Efter anden gang sov og sov han som aldrig før, men uroen var tilbage om natten igen.

Får han for meget? For lidt? Er mælken ikke "god nok"? Det skal siges, at storebror havde samme store suttebehov, og han sprang alle vækstkurver de første måneder, og jeg har fornemmelsen af rigelig mælk. Hvornår kommer der mere struktur over dagen, dvs hvornår kan jeg begynde at arbejde på 3 lure?

Håber på nogle tanker fra dig.

Hilsen mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.