Brev:
Afvikling af ammeforløb
18. januar 2011
Alder:
9 mdr.
Afvikling af ammeforløb
Kære Helen.
Så har vi igen brug for din ekspertise.
Jeg vil gerne være stoppet med amning, når han fylder 1 år.
Jeg har en dreng på 9,5 md. Han trives godt, er glad og nysgerrig og spiser fint. Da han var 8 md. vejede han 9,3 og var 72 cm. Han kravler og rejser sig og er aktiv.
Vores dag ser således ud:
Tre amninger om dagen - vand om natten.
5.30: Ammes
7.00: Står op og derefter havregrød og vand og frugtmos.
9.30: Tilbydes mælk af kop, lidt frugt og brød m. smør.
Puttes og sover 30 min. -1 time.
11.30 Frokost rugbrød m. forsk. pålæg og vand og noget til hænderne.
13.30. Ammes og puttes. Sover alt fra 30 min. til 1 time. mere i barnevogn.
15.30-16: Tilbydes mælk af kop samt frugt brød m. smør el. surmælksprodukt m. rugbrødsdrys.
18.00: Aftensmad - hvad vi selv får.
19.30: Aftengrød og vand og ammes og puttes.
Jeg starter arbejde igen 1. februar og først i april, når han fylder 1 år, skal jeg på studietur. Amningen kl 13.30 bortfalder jo med arbejdsstart. Skal den bare springes over eller trappes ned?
Havde tænkt, at når vi når marts stopper amningen om morgenen og i april den om aftenen. Hvordan gør jeg? Hvor meget sødmælk skal han have i takt med, at amningen reduceres? Hvad med ost og andre mejeriprodukter - hvor meget tæller det?
På forhånd tak:-)
Med venlig hilsen
Ditte