Afvikling af ammeforløb

18. januar 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Afvikling af ammeforløb

Kære Helen.

Så har vi igen brug for din ekspertise.

Jeg vil gerne være stoppet med amning, når han fylder 1 år.

Jeg har en dreng på 9,5 md. Han trives godt, er glad og nysgerrig og spiser fint. Da han var 8 md. vejede han 9,3 og var 72 cm. Han kravler og rejser sig og er aktiv.

Vores dag ser således ud:

Tre amninger om dagen - vand om natten.

5.30: Ammes
7.00: Står op og derefter havregrød og vand og frugtmos.
9.30: Tilbydes mælk af kop, lidt frugt og brød m. smør.
Puttes og sover 30 min. -1 time.
11.30 Frokost rugbrød m. forsk. pålæg og vand og noget til hænderne.
13.30. Ammes og puttes. Sover alt fra 30 min. til 1 time. mere i ...

Annonce

... barnevogn.
15.30-16: Tilbydes mælk af kop samt frugt brød m. smør el. surmælksprodukt m. rugbrødsdrys.
18.00: Aftensmad - hvad vi selv får.
19.30: Aftengrød og vand og ammes og puttes.

Jeg starter arbejde igen 1. februar og først i april, når han fylder 1 år, skal jeg på studietur. Amningen kl 13.30 bortfalder jo med arbejdsstart. Skal den bare springes over eller trappes ned?

Havde tænkt, at når vi når marts stopper amningen om morgenen og i april den om aftenen. Hvordan gør jeg? Hvor meget sødmælk skal han have i takt med, at amningen reduceres? Hvad med ost og andre mejeriprodukter - hvor meget tæller det?

På forhånd tak:-)

Med venlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor