Modermælkserstatning en gang i mellem?

18. januar 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Modermælkserstatning en gang i mellem?

Hej Helen

Jeg har to spørgsmål - håber det er ok :)

(Vores lille Alexander er fra 1.nov 2010 . Han ammes fuldt ud)

1. Han har stort set siden han blev født "presset" utrolig meget. Han har rigtig meget luft og det gør ondt på ham kan man se. Han har hele tiden haft afføring 6-7 gange dagligt - nu er det imidlertid blevet mindre cirka en gang dagligt hver 2. dag.

Lægen siger det bare er luft og det går over, men er der virkelig ikke noget vi kan gøre? Har prøvet mylicon dråber, zoneterapi og ...

Annonce

... kranio-sekral-terapi. Sidstnævnte har hjulpet lidt.

Det forstyrrer hans søvn generelt. Nætterne går nogenlunde, men det er svært for ham at finde ro om dagen. Og det tager ofte laaaang tid at få ham til at sove.

2. Er det ok at give ham en flaske en gang i mellem (hvis jeg nu gerne vil en tur i biffen?) Jeg er netop gået i gang med at malke lidt ud for at se om han vil tage flasken, men det går vildt langsomt :(. Må jeg give ham erstatning i stedet en gang i mellem? Hvis ja, hvilken slags?

Kærlig hilsen
Stephanie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"