Brev:
Modermælkserstatning en gang i mellem?
18. januar 2011
Alder:
3 mdr.
Modermælkserstatning en gang i mellem?
Hej Helen
Jeg har to spørgsmål - håber det er ok :)
(Vores lille Alexander er fra 1.nov 2010 . Han ammes fuldt ud)
1. Han har stort set siden han blev født "presset" utrolig meget. Han har rigtig meget luft og det gør ondt på ham kan man se. Han har hele tiden haft afføring 6-7 gange dagligt - nu er det imidlertid blevet mindre cirka en gang dagligt hver 2. dag.
Lægen siger det bare er luft og det går over, men er der virkelig ikke noget vi kan gøre? Har prøvet mylicon dråber, zoneterapi og kranio-sekral-terapi. Sidstnævnte har hjulpet lidt.
Det forstyrrer hans søvn generelt. Nætterne går nogenlunde, men det er svært for ham at finde ro om dagen. Og det tager ofte laaaang tid at få ham til at sove.
2. Er det ok at give ham en flaske en gang i mellem (hvis jeg nu gerne vil en tur i biffen?) Jeg er netop gået i gang med at malke lidt ud for at se om han vil tage flasken, men det går vildt langsomt :(. Må jeg give ham erstatning i stedet en gang i mellem? Hvis ja, hvilken slags?
Kærlig hilsen
Stephanie