Brev:
Ammestop, lær at sove
18. januar 2011
Alder:
11 mdr.
Ammestop, lær at sove
Hej Helen
Mine søn er nu 11 måneder. Er startet i vuggestue her føst i januar. Jeg skal starte arbejde om 14 dage, hvor jeg har skiftende arbejdstider, dermed også væk nogle aftner. Jeg tænker defor på at stoppe med at amme. Ammer ham kun før putning. Vi har længe givet ham aftengrød efterfulgt af amning inden putningen. Igår forsøgte vi for første gang at putte uden amning, det gik godt. Så spørgsmålet er kan vi stoppe amningen så brat?
Vi giver ham modermælkserstatning af kop til alle måltider.
Han kan godt drikke op til 100ml. af kop. Han har kun brugt sutteflaske de få gange han er blevet passet og vi synes ikke han med den alder han har, skal introduceres til flasken. Får han sit mælkebehov dækket, med det han drikker af kop iløbet af dagen, nu hvor jeg ønsker at stoppe aften amningen?
Min søn er hidtil blevet puttet med amning og faldet hen ved brystet og derfter lagt i seng, han er dog blevet flyttet således at han har registreret at han er blevet lagt i sengen. Vi begyndte også i går med at putte ham i sengen. Vi tog ham i armene med hans dyne omkring sig, vuggede ham lidt, gav ham lidt tryghed. Lagde ham i sengen hvor han græd og rejste sig et par gange, jeg lagde ham ned igen, puttede ham, stod med en hånd på brystet og sagder zzzzyyyyy, hvorefter han faldt i søvn. Det tog max 10 min. så jeg synes det gik godt.
Er det for meget med begge ting. stoppe amningen og lære ham at falde i søvn i sengen?
Vi påtænker at han skal på eget værelse her om 14 dage.
Hilsen Line