Ammestop, lær at sove

18. januar 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ammestop, lær at sove

Hej Helen

Mine søn er nu 11 måneder. Er startet i vuggestue her føst i januar. Jeg skal starte arbejde om 14 dage, hvor jeg har skiftende arbejdstider, dermed også væk nogle aftner. Jeg tænker defor på at stoppe med at amme. Ammer ham kun før putning. Vi har længe givet ham aftengrød efterfulgt af amning inden putningen. Igår forsøgte vi for første gang at putte uden amning, det gik godt. Så spørgsmålet er kan vi stoppe amningen så brat?

Vi giver ham modermælkserstatning af kop til alle måltider.
Han kan godt drikke op til 100ml. af kop. Han har kun brugt sutteflaske de få gange han er blevet passet og vi synes ikke han med den alder han har, skal introduceres til flasken. Får han sit mælkebehov dækket, med det han drikker af kop iløbet af ...

Annonce

... dagen, nu hvor jeg ønsker at stoppe aften amningen?

Min søn er hidtil blevet puttet med amning og faldet hen ved brystet og derfter lagt i seng, han er dog blevet flyttet således at han har registreret at han er blevet lagt i sengen. Vi begyndte også i går med at putte ham i sengen. Vi tog ham i armene med hans dyne omkring sig, vuggede ham lidt, gav ham lidt tryghed. Lagde ham i sengen hvor han græd og rejste sig et par gange, jeg lagde ham ned igen, puttede ham, stod med en hånd på brystet og sagder zzzzyyyyy, hvorefter han faldt i søvn. Det tog max 10 min. så jeg synes det gik godt.

Er det for meget med begge ting. stoppe amningen og lære ham at falde i søvn i sengen?

Vi påtænker at han skal på eget værelse her om 14 dage.

Hilsen Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder