Brev:
Forvirret omkring ammestop
29. december 2010
Alder:
9 mdr.
Forvirret omkring ammestop
Hej Helen.
Super god brevkasse. Jeg skriver til dig fordi jeg er en smule forvirret omkring ammestop om natten især. Jeg har 2 super skønne piger på 4 år og 9 måneder. Min yngste datter på 9 måneder er blevet ammet fuldt ud.
Og nu vil jeg gerne have at vi gradvist stopper inden hun starter i vuggestue. Hun starter i februar måned, men kan godt lide at være i god tid med det hele. Jeg har flyttet min datter ind på sit eget værelse, fordi hun blev vækket når vi gik i seng, og jeg syntes også det var på tide at få soveværelset tilbage. Hun sov i egen seng ved siden af vores seng, og blev ammet i vores seng næsten hver 2 time. Nogen gange var jeg for træt til at ligge hende tilbage i egen seng.
Den første nat hun sov på eget værelse blev hun ammet klokkken 20 og så vækket jeg hende klokken 23 inden jeg gik i seng, for at håbe på at hun sov nogen timer i træk. Hun vågnede klokken 1, og der tog hendes far over, det skal lige siges at min mand møder ml 4 og klokken 5 om morgen på jobbet så det er lidt begrænset hvad han kan holde til i længden med natteroderi. Min mand fik hende til at sove igen efter hun havde fået noget vand. Hun vågnede igen klokken 4 og der måtte jeg amme hende, jeg prøvede flere gange at give hende vand og sut, men protesteret.
Og for fredens skyld-træthed lagde jeg hende til og hun kom ind i vores seng. Hun vågnede igen klokken 6 og blev lagt til igen, og vi sov til klokken 8 og stod op og fik morgenmad. Jeg har prøvede i en periode at give hende sutteflaske og har købt mig fattig da hun ikke vil have nogle af disse. Hun spiser hjemmelavet øllebrød med sødmælk kl 8 ca og sover formiddagslur kl 10 til 11.30 ca. Får rugbrød m pålæg og frugt klokken 12. m vand.
Sover igen kl 15-16 ca. Får en snack frugtgrød el yoghurt m vand. Hun spiser med os til aften kl 17.30 ca
klokken 19.30 ca bliver hun ammet og så igen klokken 23 ca.
Før blevet hun ammet om dagen, men dem har jeg fjernet og prøvet at aflede hende med noget andet frugtgrød, vand el yoghurt.
Til boelprøven vejede min datter 9 kg og 72 cm lang og ved fødslen vejede hun 3576 kg og 51 cm.
Håber du kan hjælpe mig.