Nej tak mor

29. december 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Nej tak mor

Kære Helen.

Efter grundigt at have læst dine dejlige svar til andre mødre, for at se om jeg kunne finde et brugbart svar..... ja så bliver jeg vist nødt til selv at prøve at skrive til dig.

Jeg har en skøn dejlig dreng på 6½ måned. Han er glad, har humor, nysgerrig, livlig og sprælsk, elsker grød og mos (sidder med åben mund som en anden glad fugleunge..:-), samt vand af kop.. hvilket han er rigtig god til, meget meget lidt ryger ved siden af. Får efter nogle måltider agurkestave, skrællet æble eller endestyk af gulerod at tygge i, hvilket han nyder. Jeg har ammet ham fuldt ud til han var knap 5 mdr.... hans interesse for mad kunne ikk overses længere, derfor begyndte vi på grød.

Af en eller anden grund, var jeg uvidende omkring mad og samtidig amning. Derfor fik han lov til at spise det han kunne, hvilket jo resulterede i at amningen blev kraftigt reduceret (hvilket jeg jo var træt). Læste nogle af dine svar til andre, og fik total dårlig samvittighed over, at jeg slet ikk ammede som du beskrev... de der 5-6 gange.... jeg gjorde kun 3(inkl nat). Nåh... men jeg forsøgte at forøge amningen.... hvilket resulterede i at jeg kunne snige mig op på 4 (hvis jeg var heldig).

Ca den sidste ...

Annonce

... uges tid, er det bare som om hans interesse for amning er meget dalende. Kan han pludselig miste lysten fra den ene dag til den anden? Jeg kan tilbyde ham bryst 3-4 gange i løbet af dagen .... han starter med at klynke, vrider sig, flitsbue når jeg lægger ham til.... og nogle gange tar han enkelte hiv, og synes bare brystet skal undersøges og leges med. I går eftermiddag efter en god lur, fik jeg ham dog til at ta godt ved, her tømte han 1½ bryst (meget frustrende at det er så skiftende). Det skal siges, det er både før og efter div lure, at han er blevet tilbudt.

Jeg havde bare sådan ønsket, at det var mig eller i hvert fald bare senere, at amningen skulle stoppe.... og er derfor ret ked af, hvis det allerede er slut. Kan det tænkes at han bare kun er interesseret i 1 gang bryst om dagen, eller er det så bedre bare at stoppe helt? Sidste nat ville han heller ikk ha´noget, hvilket også er første gang.

Han vil ikk ha sutteflaske, så nu får han mme i kop. Skal jeg blive ved med at tilbyde ham bryst.... eller vil det bare gi bagslag? Prøver at tænke på fordelene ved at han selv siger stop.... men moderen er bare af en anden opfattelse...:-(

Tak for en dejlig brevkasse

Med venlig hilsen

Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor