Brev:
Amning og snart stop
28. december 2010
Alder:
6 mdr.
Amning og snart stop
Hejsa
Vi har en skøn datter, Ida, på 6 mdr. 28.06.10. Hun trives med både højde og drøjte. Men jeg har nogle spørgsmål som jeg har brug for at få et svar eller synspunkt til.
Lige nu ammer jeg hende om morgenen. Hun vågner omkring kl 7. Jeg ammer hende når vi står op og igen efter halvanden time ca, hvorefter vi putter hende i barnevognen. Her sover hun en lille time. Så får hun grød - en hel portion med frugtmos drikker vand af kop. Plejer at amme igen inden hun puttes omkring kl 13.
Her er der rigtig stor forskel på hvor meget hun sover. Nogle gange en time andre gange helt op til 3 timer. Så kommer hun op og får frugt og mme af kop. Alt afhængig af hvor lang tid hun har sovet til middag får hun en lille lur sidst på eftermiddagen.
Grød til aftensmad og vand af kop. Vi har forsøgt med kartoffelmos men uden held. Hun er lige begyndt med rugbrøds stænger med stor succes. Så måske det med konsistensen kommer inden så længe. Jeg ammer igen kl 19.30 - 20.30 og ca. 21.30 men herimellem får hun ingen lur, men vil bare underholdes og leges med eller bare hygge. Hun er ikke utilfreds. Hun puttes omkring 21.30 og sover til næste morgen omkring kl 7.
Men jeg vil gerne snart trappe ud af amningen. Men hvordan bærer jeg mig ad?
Med venlig hilsen
Anja