Brev:
Amning, mælkebehov
11. december 2010
Alder:
8 mdr.
Amning, mælkebehov
Kære Helen
Har siden min søn var 7 md. ammet 3 gange dagligt og givet 3 hovedmåltider og evt. frugtmos sen eftermiddag. Han trives fint med det.
Nu er han så blevet 8 md. og min sundhedsplejerske har sagt, at jeg sagtens kan amme 2 gange, bare han får 2 dl. sødmælk at drikke eller i maden eller som andet mælkeprodukt, som ost eller A-38.
Jeg er i tvivl, om det er for lidt modermælk i den alder. Har gjort det i 5 dage og han var tilfreds, men er nu gået tilbage til den gamle model.
Min plan er, at når han er 10 md. og starter i vuggestue, at han kun ammes om aftenen inden sengetid. Jeg starter selv arbejde. Hvordan når jeg derhen?
God jul og godt nytår fra
Ditte