Svamp i brystet og Fluconazol

2. december 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Svamp i brystet og Fluconazol

Hej Helen;

Kan du råde mig?

Jeg har læst alt jeg har kunne finde om ikke synlig svamp i brysterne og smerter i forbindelse med amning. Også dine gode svar her på siden.

Det startede for ca. halvanden mrd. siden. Først trode jeg at det var slittage, det mente min læge også, og anbefalede suttebrikker - det gjorde dog bare endnu mere ondt at bruge dem.

Så surfede jeg på nettet og fandt div. indlæg/beskrivelse af smerterne ved svamp - og blev overbevist om, at det var ikke synlig svamp (ingen tegn på mig eller i min datters mund el. numse og det er kun højre bryst som smerter) jeg har.

Jeg fik hurtigt noget Brentan mundgel, hvilket jeg har brugt efter foreskrifterne. Også alle foreskrifter omk. hygiejne og ingen sukker til mig.

Smerterne blev dog ved, det gik lidt frem og tilbage. Min læge kender ikke til ikke synlig svamp, så hun er overbevist om at det ikke ...

Annonce

... er det... Jeg var nået dertil at jeg tiggede om at få Fluconacol behandlingen, for jeg var sekundter fra at holde op med at amme. Men fik pencillin istedet. Det virkede ikke, så det har ikke været en infektion/betændelse.

Endelig læser min læge på lektien og anderkender at ikke synlig svamp findes. Og udskriver tabletbehandlingen.
Jeg har nu taget en mætningsdosis på 200mg og 100mg om dagen i 14 dage. Smerterne er reduceret til en tiendedel. Det er fanrtastisk!!

MEN hvad nu? Smerterne er ikke helt væk, så tør jeg at holde op med behandlingen? Og/eller tør jeg blive ved... Det anbefales jo at man ikke er i længerevarende behandling når man ammer... Hvad vil du anbefale? For jeg er hundenervøs for tilbagefald!!!

Jeg tænker evt. at blive ved med behandlingen en uge endnu, men kun 50mg. Eller er det nok blot at fortsætte med Brentan mundgel?

Med venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor