Brev:
Svamp i brystet og Fluconazol
2. december 2010
Alder:
0 mdr.
Svamp i brystet og Fluconazol
Hej Helen;
Kan du råde mig?
Jeg har læst alt jeg har kunne finde om ikke synlig svamp i brysterne og smerter i forbindelse med amning. Også dine gode svar her på siden.
Det startede for ca. halvanden mrd. siden. Først trode jeg at det var slittage, det mente min læge også, og anbefalede suttebrikker - det gjorde dog bare endnu mere ondt at bruge dem.
Så surfede jeg på nettet og fandt div. indlæg/beskrivelse af smerterne ved svamp - og blev overbevist om, at det var ikke synlig svamp (ingen tegn på mig eller i min datters mund el. numse og det er kun højre bryst som smerter) jeg har.
Jeg fik hurtigt noget Brentan mundgel, hvilket jeg har brugt efter foreskrifterne. Også alle foreskrifter omk. hygiejne og ingen sukker til mig.
Smerterne blev dog ved, det gik lidt frem og tilbage. Min læge kender ikke til ikke synlig svamp, så hun er overbevist om at det ikke er det... Jeg var nået dertil at jeg tiggede om at få Fluconacol behandlingen, for jeg var sekundter fra at holde op med at amme. Men fik pencillin istedet. Det virkede ikke, så det har ikke været en infektion/betændelse.
Endelig læser min læge på lektien og anderkender at ikke synlig svamp findes. Og udskriver tabletbehandlingen.
Jeg har nu taget en mætningsdosis på 200mg og 100mg om dagen i 14 dage. Smerterne er reduceret til en tiendedel. Det er fanrtastisk!!
MEN hvad nu? Smerterne er ikke helt væk, så tør jeg at holde op med behandlingen? Og/eller tør jeg blive ved... Det anbefales jo at man ikke er i længerevarende behandling når man ammer... Hvad vil du anbefale? For jeg er hundenervøs for tilbagefald!!!
Jeg tænker evt. at blive ved med behandlingen en uge endnu, men kun 50mg. Eller er det nok blot at fortsætte med Brentan mundgel?
Med venlig hilsen
Christina