Brev:
Hvor hurtig forsvinder mælken?
23. november 2010
Alder:
1 mdr.
Hvor hurtig forsvinder mælken?
Hej igen ( puha lang svartid du har dig nu:-)
Jeg har prøvet at ringe til min sundhedsplejerske, men hun har ikke ringet tilbage og hælder mere til dig:-)
Fik ikke lige uddybet mit sidste brev godt nok. Samtidig med jeg får pencilin og derfor har stoppet amningen har jeg lånt en elektrisk malkemaskine og malker ud sideløbende. Jeg vil så gerne amme igen.
Han trives godt - vejede 3610 ved fødslen (6 uger siden) og vejede 4100 (for ca 3 uger siden). Han er ligesom storebroren en meget vågen dreng og kigger meget opmærksom rundt.
Jeg ved jeg har(havde) mælk nok, da det står ud med mælk og jeg får superspændte bryster og drypper hver 3. time:-) Ku høre, at han havde svært ved at følge med og nu hvor jeg malkede ud kunne jeg fylde 1½ flaske på 5 min - så mælk har der været nok af.
Jeg er færdig med min pencilin i morgen, men ville starte i går med at amme, da jeg ikke tør vente mere. I forgårs aftes malkede jeg ud kl. 22 om aftenen - der kom rigtig meget mælk. Så fik jeg ikke malket ud før kl. 13 næste dag ( i går) og siden synes jeg ikke der har været mælk:-( Der kommer kun en lille slat, når jeg presser ud selv og også når jeg malker ud.
I går melder han så slet ikke sin sult - jeg ligger ham til brystet nogle gange hvor han tager lidt og ligger sig til igen. ( normalt skal han nok skrige efter mere). Så tror ikke han opdager min mælkemængde er nedsat og der har ikke været grund til at supplere med flaske da han slet ik havde lyst til at spise. Har lige tilbudt ham flaske - der var heller ingen interesse!
Jeg har i nat og idag lagt ham til flere gange og han har da ok våde bleer - men mest afførring ( nok det pencilin) så måske får han mere end jeg tror.
Da jeg ammede skreg han efter mad efter ca 3 timer - når vi gir flaske skriger han efter 2-3 timer, så mæthedsfølelsen er nok lig det samme. Han plejer at få ca 130 ml hver gang han får flaske, men i forgårs gav min kære kæreste ham 200 ml - han gylpede 5 kæmpe stråler op, så vi alle 3 var gennemblødte ( samme dag var vores ældste ved at kaste op og havde høj feber) så hvor vidt det hele med lillebror kan skyldes utilpashed vides ikke.
Mit spørgsmål er vel bare:
Kan min mælk forsvinde på 2 dage? skal jeg fortsætte med at stimulere ved at bruge maskinen - vil jo hellere stimulere ved at amme ham) ved jeg ku lægge ham til ofte men han har jo ikke lyst - håber da ikke mit projekt har været forgæves:-( og løbet er kørt.
Ved det er et forvirret brev - håber du kan finde hoved og hale i det....