Brev:
Amning og 8 timers søvn
2. november 2010
Alder:
2 mdr.
Amning og 8 timers søvn
Hej.
Min pige er 7 uger, og har lige fra fødslen sovet godt. Nu sover hun 7-8 timer om natten, og det er jo dejligt, men jeg er i tvivl om, om det i virkeligheden er skidt, at hun sover så meget.
Jeg ammer, men var i en overgang nødt til at give hende en flaske med erstatning om aftenen (60-90 ml.), efter hun var blevet lagt til. Derfor købte jeg en brystpumpe og malkede ud om morgenen, så hun kunne få det om aftenen.
Den sidste uge har jeg haft nok mælk hele dagen, så jeg malker ikke ud mere.
Hun sover fra 22-5-6 om morgenen, hvor hun får mad og bliver skiftet og så er hun vågen i en times tid hvorefter hun sover i 3-4 timer igen. Resten af dagen er hun mere vågen. Hun tager dog ofte et på lure på en time.
Hun er glad og frisk meget af tiden, og jeg er ikke bekymret for, om hun trives. Hun ligger også på den gode side når det kommer til vægten og hun vokser som hun skal.
Det der bekymre mig, er om min mælkeproduktion vil falde med tiden, så jeg ikke længere kan amme. Jeg har kæmpet hårdt for at kunne amme, da der ikke har været tradition for det i min familie, og derfor ikke så meget forståelse. (heldigvis bakker min kæreste mig godt op)
Jeg ammer hende 8-7 gange i løbet af en dag. Først fra det ene bryst, så skifter jeg hende, og så fra det andet bryst, men skal jeg amme mere om natten?
Hilsen