Brev:
Amning og behov - 7 mdr.
12. oktober 2010
Alder:
7 mdr.
Amning og behov - 7 mdr.
Hej igen Helen :)))
Ja så er jeg på banen igen efter egentlig bare at have accepteret et stykke tid at min dreng ikke vil ammes mere end 2-3 gange i døgnet. Er nu 7 måneder 8500 g 72 cm udvikler sig fuldstændigt aldersvarende er altid glad, sover fint og trives med hans rytme.
Min svenske shpl siger, at fordi han ikke vil ammes mere skal jeg udelukkende give ham industrigrød for at sikre han dækkes ind med vitaminer, når nu han ikke vil ammes.
Han spiser 2 portioner om dagen hvori der er 3 mg jern og 180 mg kalcium i hver portion. Han får ellers varieret mad og ammes 2 til 3 gange om natten, men kun fra et bryst ad gangen han vil ikke mere. Og jeg prøver stadig og give flasker engang imellem, men der er intet at gøre, har også prøvet tudekop uden held.
Min shpl synes alt er fint og sender os selvfølgelig til diætist hvis vægten stagnerer eller falder og hun har været i faget nærmest en menneskealder, så hun ved vel hvad hun taler om. Lægen var med til 6 måneders undersøgelse, var ikke særligt engageret efter min mening, men synes jeg skulle fokusere på at han trives godt og vokser og udvikler sig fint.
Alligevel sidder jeg og grubler kan det give store konsekvenser for min søn, at han ikke bliver ammet mere? Skal jeg acceptere tingene som de er nu ? Alt virker til at være fint måske er det bare mig der føler nederlag over ikke at kunne amme ham mere..
Hilsen en bekymret mor....