Brev:
Amning og stort suttebehov
7. oktober 2010
Alder:
10 mdr.
Amning og stort suttebehov
Hej Helen.
Jeg har lige lidt spørgsmål til amning.
Min datter på 10 mdr bruger ikke sut men ammes og hun har et stort suttebehov og siger relativt ofte "gøj gøj gøj" når hun ammes.
Hun spiser rigtig godt af den almindelige mad og kan lide det meste. Det skal bestemt ikke være sødt for at glide ned.
Mit spørgsmål/tanker går på det med antal amninger. Som det er lige nu ammes/"sutter" hun op til 2 gange i den vågne tid og så ved godnat og om natten efter behov. Vi trives begge glimrende med det.
Jeg er med på at jeg ikke kan amme om dagen når hun starter i vuggestue - i hvert fald ikke på samme tider. Det er der 2 mdr til.
Er det helt forkert?? Hun nyder det virkeligt og som sagt spiser hun masser af de almindelige måltider (4-5 om dagen).
I de svar jeg har set oplever jeg ikke at du skelner til om barnet bruger sut eller andre særlige forhold.
På forhånd tak.
Venligst amme mor;-)