Amme- og søvnrytme - 3 mdr.

24. september 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amme- og søvnrytme - 3 mdr.

Hej igen Helen!

Tak for dit svar ang. generende luft i maven. Jeg har i mellemtiden været til børnelæge med min søn, da min sundhedsplejerske synes det var en god ide. Lægen kom frem til at der ikke er noget galt med min søns mave, men at han havde lige rigelig med luft i maven. Hun anbefalede så at jeg kun ammer hver 3-4 time og at jeg lader ham sover alt det han kan om natten, uden at vække ham. Hun mente det ville give ham mere ro i maven.

Lige nu sover han 7 timer om natten uden at vågne, hvilket er dejligt. Derefter sover han et par timer efter amning i sengen, hvor han falder i søvn ved brystet. Om formiddagen sover han nu to timer, om eftermiddagen to timer og først på aftenen er det lidt forskelligt hvor længe han sover.

Mit spørgsmål er så hvornår i den vågne periode ...

Annonce

... jeg skal lægge amningen. Skal det være når han vågner eller når han skal sove. Nogen gange bliver han for træt til at spise, når jeg ammer efter en 3-4 timer siden sidste amning. Og så når han simpelthen ikke at spise særlig meget før han falder i søvn. Den sidste uge har han kun taget 100 gr. på, hvilket vel er lige i underkanten.

Kan du ikke komme med en god rytme for en 3 mdr. gammel dreng der sover 7 timer om natten. Hvordan putter jeg min dreng om dagen, uden at han falder i søvn ved brystet. Det kan han godt begynde at lære i den alder han har nu ik? Han kan godt falde i søvn, hvis jeg står og svinger liften frem og tilbage, men det er ret hårdt efterhånden.

Håber du kan hjælpe. Jeg har ikke så mange at få erfaring fra, da jeg bor på Grønland og er lidt isoleret.

Mange hilsner BP

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor