Brev:
Min søn vil ikke ammes
24. september 2010
Alder:
10 mdr.
Min søn vil ikke ammes
Hej Helen
Jeg skal lige høre, om du har et godt råd i forhold til at min søn, der er 10 1/2 måned, er begyndt ikke at ville ammes, inden han skal sove. Jeg ved jo godt, at jeg skal acceptere, at han siger nej tak, og det har jeg også gjort i 3 dage nu.
Jeg begyndte for en måneds tid siden at give ham godnatgrød, fordi han var begyndt at sove dårligere om natten, så han fik jo egentlig også meget at spise/drikke sidst på dagen (aftensmad ved en 17.30-tiden, godnatgrød ved en 19-tiden og så en tår mælk inden han skal sove ved en 19.30-tiden). Dette har fungeret i en månedstid, men nu siger han nej tak.
Jeg har hidtil givet ham et drømmemåltid ved en 22-tiden, og det har jeg også gjort i de 3 dage her, hvor han har sagt fra.(jeg har hidtil ammet ham x 2 i døgnet)
Mit spørgsmål er, om jeg skal fortsætte med drømmemåltidet til han er 12 måneder, hvis jeg kan komme afsted med det. Der sover han jo, så han siger jo ikke fra her. Min bekymring er, om han får væske nok, hvis jeg helt stopper med at amme og især om han får den 1/2 liter mælk, der sikrer nok kalk til knoglerne. Han får mme af kop til hovedmåltiderne og spiser også ost. Han er god til at drikke både vand og mme af kop.
Det skal lige siges, at han er startet i dagpleje for 10 dage siden, og derforinden var han forkølet i 14 dage, blev så frisk i 1 uge, og har nu hevet sig en forkølelse igen efter at han er startet i dagpleje. Det går ellers rigtig fint i dagplejen. Jeg havde troet at amningen ville være tryghed og nærhed for ham, når han var startet på noget nyt, men nu er han som sagt begyndt at takke nej.
Hvad tænker du?
På forhånd tak for svar.