Brev:
Ammer hele tiden
8. september 2010
Alder:
4 mdr.
Ammer hele tiden
Kære Helen,
Tak for dit svar angående putning - alting til sin tid.
Vi har efter en hård start med sondemad, ammebrikker og multiple brystbetændelser endelig fået amningen til at fungere, og det har kørt nogenlunde i 2 måneder (men nogen fornøjelse bliver det vist aldrig).
Den seneste måneds tid har min lille pige haft en rigtig god appetit og spist en 4-5 gange fra kl 15 -20 og er herefter blevet ammet i søvn. Det har sådan set været fint nok - det er jo skønt, at hun tager godt fra og på - men på det seneste er hun begyndt at vågne 2-3 gange efter, at hun er blevet puttet og hver gang har hun igen spist med god appetit. Jeg er ved at være helt hudløs og har derfor givet hende en flaske med 50 ml de seneste dage - Det lader til at have hjulpet.
Mit spørgsmål er nu, hvordan vi bedst gør fremover. Jeg vil nødigt bringe amningen i fare, og produktionen følger vel med hen ad vejen. Omvendt kan mine bryster ikke holde til meget mere. Indtil nu har hun fået frosset modermælk, men jeg vil ikke begynde at malke ud igen, da de mange brystbetændelser langt hen ad vejen har skyldtes overproduktion forårsaget af netop udmalkning.
Jeg lurer lidt på NAN 2 - ville det være ok? Og så er der spørgsmålet om mængden. Hun tager godt fra og ville sikkert spise mere, hvis jeg gav hende det. Endelig er der spørgsmålet om timing. Har indtil nu givet hende det "mellem brysterne" under putningen. Det fungerer ok, og hun har ikke virket forvirret.
Med venlig hilsen
Mina