Brev:
Hvor længe er nok?
3. september 2010
Alder:
3 mdr.
Hvor længe er nok?
Hej Helen,
Jeg har læst dine svar med glæde, men nu er det min tur til at spørge..
Jeg er mor til 4 dejlige piger og rosinen i pølseenden er Elvira på 3mdr. Amningen fungerer fint og har gjort det hele tiden - vi er begge glade for det! Jeg har masser af mælk og vil fortsætte til hun er mindst 6mdr.
Vi har været lidt ophængt den sidste månedstid, da vi holdt bryllup d. 21/8. Det har påvirket os alle, men især lillepigen der er kommet ind i en dårlig vane..... hun overspiser og derved gylper hun rigtig meget. Jeg ved det er fordi jeg har været stresset og har givet hende bryst så snart kun græd. Hun har kun taget 500g på, på en måned fordi hun gylper rigtig meget. Nu er det hele overstået og der er ro på igen. Jeg er ved at vende den dårlige vane ved, at der skal minimum skal gå 2-3 timer mellem måltiderne.
Nu er mit spørgsmål bare hvordan jeg sikre at hun får næring nok?
Jeg ved at hun ikke har fået helt så meget at den "gode fløde" der ligger sidst i måltiden, men for det meste kun har taget det tynde der kommer først. Jeg er ikke super bekymret, da hun er glad, vågen, livlig, har aff og tisser fint. Men jeg vil bare vide hvor længe (ca) hun skal sutte før det bliver til "fløden"? Hun sutter forskelligt, men alt fra 10 - 30 min.
Hun er rigtig dygtig til at sove - da hun var 1 mdr sov hun igennem fra kl 22-5, fik mad og sov igen til kl 7 - og det gør hun stadig. Det er jeg rigtig rigtig glad for! :-) Hun spiser i længst tid tidligt om morgenen. Det tager nok en halv time. Om dagen er det så meget forskelligt hvor lang tid det tager. Men hvor længe er længe nok?
Hun giver meget sjældent selv slip på brystet og jeg må løsne hendes greb om vorten, når jeg kan se og mærke hun ikke spiser mere, men bare hygge sutter. Det skal lige siges, at hun har et MEGET stort suttebehov. Hun sutter på tommeltot og sut. Hun er ellers et super nemt barn!
Jeg undskylder for mit rodet brev og håber du kan finde hoved og hale i det :-)
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Mai-Britt