Brev:
Overvejer at stoppe amning
19. august 2010
Alder:
5 mdr.
Overvejer at stoppe amning
Kære Helen
Tak for dine altid grundige og velovervejede svar.
Jeg går pt. og overvejer at stoppe amningen. Min søn er næsten 6 måneder og trives rigtig godt. Amning var rigtig svær at få etableret i starten. Han tog ikke nok på, jeg fik brystbetændelse og amningen var tæt på at gå i vasken. I samråd med min læge fik jeg det til at køre igen, men han er hele tiden blevet suppleret med flaske.
Indtil for et par uger siden har det også kørt fint med at han er blevet ammet og fik en flaske om aftenen. Pt. får han grød til formiddag, mos om aftenen og sin aftenflaske. I løbet af dagen og om natten ammes han. Jeg synes dog han er begyndt at afvise brystet nogle gange om dagen, mens han i løbet af natten og om morgenen taget brystet fint. Jeg føler efterhånden, at jeg trænger til at få min krop tilbage og vil gerne også i gang med en form for slankekur, så jeg kan komme tilbage i mit gamle tøj. Det kan jeg jo ikke så godt, når jeg ammer.
På den anden side vil jeg heller ikke være egoistisk og tage noget fra ham, hvis det er bedst at fortsætte med amningen? Hvad er dine tanker mht. ovenstående?
Mange hilsner
En eftertænksom mor