Brev:
Amning og pasning
16. august 2010
Alder:
9 mdr.
Amning og pasning
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da vi skal til bryllup i starten af september. Da er min søn knap 10 måneder. Jeg ammer ham tidlig morgen (alt mellem kl. 4-6), aften (ca. kl. 19-19.30) og sen aften (ca. ved en 21.30-22 tiden). Hvor mange gange er det normalt for et barn på 10 måneder at blive ammet? Tænker nemlig på, om jeg skal drosle ned til 2 gange dagligt?
Amningerne aften og sen aften vil ligge midt i middagen og bryllupsfesten. Hvad tænker du kunne være en løsning på dette? Jeg har først overvejet at tage hjem og amme ham og få ham puttet, men så ved jeg, at jeg vil gå glip af et par timer af festen med kørsel, amning og putning. Da det er min bedste veninde, der skal giftes, vil jeg være rigtig ked af at gå glip af dette. Han vil ikke tage sutteflaske. Han drikker og spiser godt i løbet af dagen og får mme i kop til hovedmåltiderne, så han er vant til smagen.
Det er hans farmor, der skal passe ham. Det har hun gjort et par gange tidligere, men hun har aldrig puttet ham. Jeg er meget i tvivl, om der er andre der kan putte ham end faderen og mig. Men sådan har man det måske altid som mor.
Håber på en løsning, der kan være god for alle parter, men er det, at jeg skal tage hjem og putte ham, så gør jeg selvfølgelig det, for der er jo ikke noget, der er vigtigere end ham.
Hvis jeg nu evt. tager hjem og ammer ham og får ham puttet til natten, hvad tror du så der sker, hvis jeg springer drømmemåltidet over den dag? Det har jeg nemlig også overvejet som en mulig løsning.
Tak for en god brevkasse og på forhånd tak for svaret.