Amning og pasning

16. august 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Amning og pasning

Hej Helen

Jeg skriver til dig, da vi skal til bryllup i starten af september. Da er min søn knap 10 måneder. Jeg ammer ham tidlig morgen (alt mellem kl. 4-6), aften (ca. kl. 19-19.30) og sen aften (ca. ved en 21.30-22 tiden). Hvor mange gange er det normalt for et barn på 10 måneder at blive ammet? Tænker nemlig på, om jeg skal drosle ned til 2 gange dagligt?

Amningerne aften og sen aften vil ligge midt i middagen og bryllupsfesten. Hvad tænker du kunne være en løsning på dette? Jeg har først overvejet at tage hjem og amme ham og få ham puttet, men så ved jeg, at jeg vil gå glip af et par timer af festen med kørsel, amning og putning. Da det er min bedste veninde, der skal giftes, vil jeg være rigtig ked af at gå glip af dette. Han vil ikke tage sutteflaske. Han ...

Annonce

... drikker og spiser godt i løbet af dagen og får mme i kop til hovedmåltiderne, så han er vant til smagen.

Det er hans farmor, der skal passe ham. Det har hun gjort et par gange tidligere, men hun har aldrig puttet ham. Jeg er meget i tvivl, om der er andre der kan putte ham end faderen og mig. Men sådan har man det måske altid som mor.

Håber på en løsning, der kan være god for alle parter, men er det, at jeg skal tage hjem og putte ham, så gør jeg selvfølgelig det, for der er jo ikke noget, der er vigtigere end ham.

Hvis jeg nu evt. tager hjem og ammer ham og får ham puttet til natten, hvad tror du så der sker, hvis jeg springer drømmemåltidet over den dag? Det har jeg nemlig også overvejet som en mulig løsning.

Tak for en god brevkasse og på forhånd tak for svaret.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39