Amning - trappe ud

14. august 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Amning - trappe ud

Hej Helen

Tak for dine besvarelser og hjælp til udfordringer, det sætter vi pris på.

Vi vil gerne bede dig rådgive om ammestop.
Vores datter er meget, meget glad for sin amning, hun er nu 13 måneder (+) og udvikler sig og trives i bedst velgående.

Når moderen ikke er der er det normalt ikke et problem, altså i dagpleje eller med far, har hun ikke behovet. Om aftenen bliver behovet i særlig grad udtalt, men også når mor henter i dagpleje skal der straks leveres.
Hun er helt bevidst om det og tager selv for sig, hvis hun kan komme til det (fx. om natten, når hun er kommet i vores seng).

Situationen er nu den, at far er i gang med et uddannelsesforløb, så han kun kan være hjemme i weekenderne, hvorfor det lægger en stor del af udfordringen over på mor, da far ikke kan aflaste og tage opmærksomheden når det er påkrævet.

Vi vil forsøge at trappe ud stille og roligt (hun ...

Annonce

... ammes morgen, efter dagpleje + en gang eller to, før sengetid og igen når hun kommer i vores seng om natten), men det er lettere sagt end gjort. Kan hun få lov, ja så vil hun hellere end gerne tage sig en hyggestund med mor på alle tider af døgnet, som i weekenderne, hvor mor jo er til rådighed hele dagen. Vi prøver bl.a. at aflede hende med sunde snacks, legetøj m.v., men det er selvsagt en ringe trøst for det hun gerne vil have.

Vi vil gerne være trappet helt ud af amningen og derefter forsøge at blive gravide igen, vi ved godt det ikke behøver være en forudsætning, men vi syntes det er en god anledning og ved at være tiden. Vi forestiller os, at skulle være helt færdige med amningen i uge 42 (efterårsferie for far). Kan vi undgå en kold tyrker, så vil det selvfølgelig være at foretrække.

Et god råd på vejen vil vi blive rigtig glade for.

Med venlig hilsen

Liva´s far & mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.