Græder og presser hver formiddag

29. juli 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Græder og presser hver formiddag

Hej Helen!

Min søde søn på snart 4 uger har de sidste dage brugt hver formiddag på at være godt utilfreds. Han kan sætte i et vræl, når han sover til formiddag, eller pludseli begynde at vride sig og græde...det virker som om der er noget der trykker eller sidder på tværs. Han fiser en del - ikke mindst når han så endelig slapper af og jeg forsøger ihærdigt at få ham til at bøvse både under og efter amning. Det lykkes som regel - men måske det ikke er nok. Han har desuden tendens til at gylpe... nogle gange længe efter måltidet.

Jeg er så ked af, at han bliver så ked af det og jeg ...

Annonce

... forsøger med alle mulige stillinger for at lindre, Jeg har forsøgt at amme (for måske han er sulten?), at ae ham på ryggen eller maven og alle mulige andre krumspring. Der er bare ikke noget, der rigtig hjælper og jeg søger derfor hjælp - eller i hvert fald en forklaring.... er det tarmene, der ikke er helt klar på de enorme mængder mælk, han bæller? Det lyder ofte som en stor teenager, der tømmer en mælkekarton i ét hug, når han ammes... det optræder kun om formiddagen og i løbet af resten dagen er han bare en glad og sulten dreng.

Hvad er det - og hvad stiller jeg op?

Mange hilsener
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!