Brev:
Amning og være væk fra sit barn
22. juli 2010
Alder:
5 mdr.
Amning og være væk fra sit barn
Hej, Helen.
Har 5 mrd. gammel søn. Ammer fuldt ud og både han og jeg trives med dette.
Skal på den årlige tur til skanderborg festival, uden mand og børn. Har dog planer om at se dem en gang om dagen.. enten kommer de ned til mig eller jeg kommer et smut hjem til dem.
Jeg er derfor begyndt for en lille uges tid siden, at introducere min søn for grød m.v. Majs grød hver formiddag, har prøvet 2 gange 2 theske fulde frugt mos, og 1 gang kartoffel.
Han er ok vild med grøden og synes han kan spise meget, stopper ham da jeg er i tvivl om hvormeget han må få ned i sin lille mave... har spist lige under 1 dl. færdig grød. Kartoffelmosen er han ikke så glad for endnu ?
Når han har spist sin grød, går der ikke lang tid før han beder om brystet. Meningen med at han skulle have grød m.v. nu var jo at han ikke skulle bede om brystet så meget mens jeg var væk. Hjælp.
Kan jeg godt tage væk fra torsdag middag til natten mellem søn/mandag.. og dermed måske kun se ham en kort stund fre, lør, søn... vil han kunne klare jeg er væk fra ham.. han er sammen med sin søster og far?
Han er ikke vild med sutteflasken, eller modermælkserstatning... jeg forsøger at malke ud, men det er jo mange måltider jeg forsømmer ham.
Jeg vil malke ud mens jeg er på festivalen, og smidde det ud, p.g.a. alkoholen. Men da jeg regner med at se min søn hverdag og amme ham en el to gange... hvornår er mælken så ren for alkohol?
Mange varme sommer hilsner
Line