Amning og være væk fra sit barn

22. juli 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amning og være væk fra sit barn

Hej, Helen.

Har 5 mrd. gammel søn. Ammer fuldt ud og både han og jeg trives med dette.

Skal på den årlige tur til skanderborg festival, uden mand og børn. Har dog planer om at se dem en gang om dagen.. enten kommer de ned til mig eller jeg kommer et smut hjem til dem.

Jeg er derfor begyndt for en lille uges tid siden, at introducere min søn for grød m.v. Majs grød hver formiddag, har prøvet 2 gange 2 theske fulde frugt mos, og 1 gang kartoffel.

Han er ok vild med grøden og synes han kan spise meget, stopper ham da jeg er i tvivl om hvormeget han må få ned i sin lille mave... har spist lige under 1 dl. færdig grød. Kartoffelmosen er han ikke så glad for endnu ?

Når han har spist sin grød, går der ikke lang ...

Annonce

... tid før han beder om brystet. Meningen med at han skulle have grød m.v. nu var jo at han ikke skulle bede om brystet så meget mens jeg var væk. Hjælp.

Kan jeg godt tage væk fra torsdag middag til natten mellem søn/mandag.. og dermed måske kun se ham en kort stund fre, lør, søn... vil han kunne klare jeg er væk fra ham.. han er sammen med sin søster og far?

Han er ikke vild med sutteflasken, eller modermælkserstatning... jeg forsøger at malke ud, men det er jo mange måltider jeg forsømmer ham.

Jeg vil malke ud mens jeg er på festivalen, og smidde det ud, p.g.a. alkoholen. Men da jeg regner med at se min søn hverdag og amme ham en el to gange... hvornår er mælken så ren for alkohol?

Mange varme sommer hilsner
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder