Hvornår skal/kan jeg stoppe med at amme?

16. juli 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Hvornår skal/kan jeg stoppe med at amme?

Hej Helen.

Jeg ved ikke helt hvornår det er smart at stoppe med at amme?

Min søn er 6½ måned gammel. Selvfølgelig skal han stadig have mælk, men jeg tænker bare, at jeg godt snart ville kunne give ham MME i stedet. Så er det også lettere for farmand, mormor eller moster at passe vores søn.

Jeg har indtil nu, haft mit eget mælk i fryseren, hvis han skulle passes. Men det mælk er ved at slippe op. Jeg har heller ikke prøvet at give ham MME via flaske endnu. Så jeg ved slet ikke, om han kan lidt det. Men det kunne bare være rart, at han ikke skal være så afhængig af mig hele tiden.

Der er også kun halvanden måned til jeg starter på arbejde. Og der ...

Annonce

... ville jeg egentlig gerne være stoppet med at amme. Han sover faktisk rigtig godt igennem om natten. Fra kl. ca. 19.45 til ca. 6.30. Så jeg klager ikke på det punkt! :)

Jeg ammer ca. 4 gange om dagen. kl. 6.30 (lige når han står op, får han noget inde i sengen). Så igen kl. 8.45. Han får grød kl. 11.30, og så ammer jeg ham kl. 12.30. Frugt mos med yoghurt kl. 14.30 (her får han også sødmælk at drikke. Ved de andre skemåltider får han kun vand), aftensmad kl. 17.45, amning kl. 19.15, og så i seng.

Jeg ville også gerne kunne holde øje med, hvor meget mælk han får. Det kan jeg ikke, når jeg kun ammer.

Jeg håber du forstår min problemstilling. :)

Knus Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer