Brev:
Hvornår skal/kan jeg stoppe med at amme?
16. juli 2010
Alder:
6 mdr.
Hvornår skal/kan jeg stoppe med at amme?
Hej Helen.
Jeg ved ikke helt hvornår det er smart at stoppe med at amme?
Min søn er 6½ måned gammel. Selvfølgelig skal han stadig have mælk, men jeg tænker bare, at jeg godt snart ville kunne give ham MME i stedet. Så er det også lettere for farmand, mormor eller moster at passe vores søn.
Jeg har indtil nu, haft mit eget mælk i fryseren, hvis han skulle passes. Men det mælk er ved at slippe op. Jeg har heller ikke prøvet at give ham MME via flaske endnu. Så jeg ved slet ikke, om han kan lidt det. Men det kunne bare være rart, at han ikke skal være så afhængig af mig hele tiden.
Der er også kun halvanden måned til jeg starter på arbejde. Og der ville jeg egentlig gerne være stoppet med at amme. Han sover faktisk rigtig godt igennem om natten. Fra kl. ca. 19.45 til ca. 6.30. Så jeg klager ikke på det punkt! :)
Jeg ammer ca. 4 gange om dagen. kl. 6.30 (lige når han står op, får han noget inde i sengen). Så igen kl. 8.45. Han får grød kl. 11.30, og så ammer jeg ham kl. 12.30. Frugt mos med yoghurt kl. 14.30 (her får han også sødmælk at drikke. Ved de andre skemåltider får han kun vand), aftensmad kl. 17.45, amning kl. 19.15, og så i seng.
Jeg ville også gerne kunne holde øje med, hvor meget mælk han får. Det kan jeg ikke, når jeg kun ammer.
Jeg håber du forstår min problemstilling. :)
Knus Mia