Brev:
Fortvivlet over manglende ammestop
15. juli 2010
Alder:
12 mdr.
Fortvivlet over manglende ammestop
Kære Helen
Ja, så er jeg tilbage og desværre kredser jeg stadig om det samme problem, nemlig ammestop.
August er nu 1 år og er lige startet i vuggestue. Vi har længe været trappet helt ud af amningen om dagen men August bliver ammet inden han kommer i seng om aftnen og så bliver han ammet igen i løbet af natten 1-2 gange hvis/når han vågner hvilket han gør mindst 1 gang.
Lige nu synes jeg bare det virker helt uoverskueligt nogensinde at skulle kunne stoppe amningen fordi jeg oplever at August er SÅ afhængig af den for at falde i søvn og for at sove videre. Det er i den grad blevet selve nøglen til søvn og vi har forsøgt at putte på andre måder men det kan ikke lade sig gøre og August bliver meget meget ulykkelig når det er far der tager over og han ikke får mælken.
Jeg har meget svært ved at rumme gråden og stå fast i mere end en time. Jeg har det sådan at når han har været ulykkkelig og vågen mere end en time midt om natten så tyer jeg til amning igen. Jeg prøver at tage ham fra brystet hurtigt igen men det bliver han også sur og ulykkelig over. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er rimeligt og hvad der er realistisk ... hvor længe vil/kan han blive ved at græde når han ikke får mælken og hvordan f... får vi ham til at sove på anden vis. Han bruger ikke sut eller sutteklud.
Jeg er også meget i tvivl om det er bedst at jeg simpelthen flytter ud til en veninde og sover et par nætter og lader min kæreste tage skraldet herhjemme. Det kan jeg dog fornemme han er lidt utryg ved da det jo er temmeligt voldsomt.
Sidst skal jeg lige sige at August spiser rigtig godt i løbet af dagen. Han har meget appetit, spiser meget varieret og får mad hver 2.-3 time inklusive god nat grød, så jeg mener bestemt jeg kan udelukke han er sulten.
Hvad tænker du vi/ jeg skal gøre ?
Kærlig hilsen
Jane