Fortvivlet over manglende ammestop

15. juli 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Fortvivlet over manglende ammestop

Kære Helen

Ja, så er jeg tilbage og desværre kredser jeg stadig om det samme problem, nemlig ammestop.

August er nu 1 år og er lige startet i vuggestue. Vi har længe været trappet helt ud af amningen om dagen men August bliver ammet inden han kommer i seng om aftnen og så bliver han ammet igen i løbet af natten 1-2 gange hvis/når han vågner hvilket han gør mindst 1 gang.

Lige nu synes jeg bare det virker helt uoverskueligt nogensinde at skulle kunne stoppe amningen fordi jeg oplever at August er SÅ afhængig af den for at falde i søvn og for at sove videre. Det er i den grad blevet selve nøglen til søvn og vi har forsøgt at putte på andre måder men det kan ikke lade sig gøre og August bliver meget meget ulykkelig når det er far der tager over og han ikke får mælken.

Jeg har meget svært ved at rumme gråden og stå fast i mere end en time. Jeg har det sådan at når han har været ulykkkelig og ...

Annonce

... vågen mere end en time midt om natten så tyer jeg til amning igen. Jeg prøver at tage ham fra brystet hurtigt igen men det bliver han også sur og ulykkelig over. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er rimeligt og hvad der er realistisk ... hvor længe vil/kan han blive ved at græde når han ikke får mælken og hvordan f... får vi ham til at sove på anden vis. Han bruger ikke sut eller sutteklud.

Jeg er også meget i tvivl om det er bedst at jeg simpelthen flytter ud til en veninde og sover et par nætter og lader min kæreste tage skraldet herhjemme. Det kan jeg dog fornemme han er lidt utryg ved da det jo er temmeligt voldsomt.

Sidst skal jeg lige sige at August spiser rigtig godt i løbet af dagen. Han har meget appetit, spiser meget varieret og får mad hver 2.-3 time inklusive god nat grød, så jeg mener bestemt jeg kan udelukke han er sulten.

Hvad tænker du vi/ jeg skal gøre ?

Kærlig hilsen
Jane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder