Brev:
Uro,gråd - ondt i maven?
15. juli 2010
Alder:
1 mdr.
Uro,gråd - ondt i maven?
Kære Helen,
Tusind tak for dit lange svar ;o)
Lillesøster er nu 5 uger og har taget flot på. Hun er nu 58 cm og vejer 5.150 g.
Jeg ammer fortsat og syntes egentlig det går meget bedre - måske fordi jeg har taget den beslutning at det så må blive MME hvis ikke det fungere... De sidste dage har hun stort set ikke fået MME om aftenen.
Men men men, hun græder en del - særligt om aftenen - og trækker sine ben op under sig og skriger/græder. Kommer der en luftprut eller en bøvs falder hun midlertidig til ro.
Vi har været til zoneterapi med hende 2 gange nu og under behandlingen laver hun afføring og er begge gange om aftenen også kommet af med en omgang. Men ellers er det meget sparsomt med afføringen og der kan gå en del dage uden afføring. Der er dog en masse våde bleer.
Efter anbefaling fra zoneterapeauten får hun lidt afkølet kogt vand mellem måltiderne og om aftenen når det er slemt med uroen/gråden får hun ca. 50-60 ml pebermyntethe med lidt rørsukker i. Det beroliger hende lidt syntes jeg.
Hun er fortsat meget kontaktsøgende og vil helst være hos én af os. Jeg har købt en ringslynge og bruger både den og vores bæresele flittigt. Skal jeg acceptere at hun er så kontaktsøgende eller skal jeg prøve at lade hende være lidt alene på eks. legetæppet selv om hun er ked af det? Vi er begyndt at lade hende sove i liften om natten. Her bliver hun puttet i sin voksipose som syntes at give hende ro.
Håber du også denne gang kan komme med et par gode råd...
P.S. Hvornår kan vi forvente at der begynder at komme lidt rytme i det med at sove lur etc.?
TAK.
Kærlig hilsen
Camilla