Brev:
Amning + mme til natten
21. juni 2010
Alder:
3 mdr.
Amning + mme til natten
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang. min søn på 3 måneder. Jeg ammer ham fuldt ud og det fungerer umiddelbart fint. Han tager på i vægt og følger sin kurve. Jeg syntes måske han er i den tynde ende, men min sundhedsplejerske har ikke sagt noget. Han vejede 3035 ved fødslen og målte 48 cm. Sidst han blev målt og vejet var han 10 uger, vejede 5200 og målte 59,5 cm. Lyder det ok?
Jeg ammer ham ca. 6 gange i døgnet/hver 3. - 4. time, fra begge bryster. I løbet af dagen virker det som om han bliver fint mæt, han slipper selv brystet, så det tolker jeg som om han har fået det han skulle.
Om aftenen er det dog noget andet. Han virker sulten og beder om brystet efter 1 1/2 - 2 timer efter han sidst spiste.
Han virker også tit irriteret når han har spist godt ved mig og når jeg så skifter til det andet bryst er der ingen problemer, så mon ikke det er fordi han har "tømt" brystet?
Mit spørgsmål lyder; er ok at supplere med mme til natten, også uden at det kommer til at gå ud over min mælkeproduktionproduktion?
Vi har de sidste 2 aftener givet ham allomin 1 efter at han havde fået af begge bryster. Første aften fik ham ca. 40 ml (ville ikke give ham for meget) og igår aftes fik han faktisk venstre, højre og venstre bryst igen + han fik 70 ml. allomin som han spiste uden problemer.
Tyder det ikke på at han ikke får nok at spise?
Han har ikke sovet "bedre" fordi han har fået mme, men han skal jo have det han kan spise aligevel. Hvor meget mme må vi give ham til natten når han har tømt begge mine bryster?
Håber du kan finde rundt i mit brev. Syntes det blev lidt indviklet, selvom spørgsmålet er enkelt. :-)
Venlig hilsen
Lene