Amning - fjollet at skjule det

17. juni 2010

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Amning - fjollet at skjule det

Kære Helen

Ja så skriver jeg igen - jeg tror det er for at få bekræftet mit moderskab igen...

Nu er min datter 17 mdr og trives i stor stil, er stadig superaktiv og glad og snakker og løber rundt og spiser ALT - og så er hun stadig glad for brystet.

Hun siger "Ne, ne, ne, ne " og klasker mig på brystet og bliver vred og sur og frustreret, når jeg siger "der er ikke mere" eller "ikke nu lille skat"

Jeg ammer stadig én gang om natten, ved 2-4 tiden alt efter dag til dag. Om aftenen får hun en god portion havregrød og vand inden sovetid og så sover hun selv i egen seng indtil midt nat, hvor jeg tager hende ind til os og ammer. Der er INTET man kan gøre, jeg har TIT gået rundt en hel nat med hende/lagt mig med hende/sunget/ladet hende græde osv osv, hvis der er noget jeg ikke har prøvet, så forstår jeg det ikke.

Jeg synes det er ok med den ene gang, det er mest andres holdninger jeg er træt af, faktisk er det stort set kun min ...

Annonce

... mand der ved, at hun stadig bliver ammet.

Jeg synes egentlig det er fjollet at skjule det, men blev faktisk så træt og ked af at skulle forsvare mig selv, så jeg gav op og LØJ.

Nå men enkelte dage når jeg henter min datter, så plager hun om brystet, når hun ser mig, og der synes jeg nogen gange det er synd at sige nej. Hun er utrolig aktiv og nærmest lidt urolig, men falder så dejligt til ro ved brystet og slapper af efter en lang dag i vuggestuen.

Hun spiser 4-5 min og så løber hun glad hen og leger. Hun bliver aldrig ammet i søvn mere, som egentlig var mit store problem, men hun kan sagtens puttes uden også af far - det har hun kunnet flere måneder nu.

Jeg tænker bare nu: fortsætter natamningen for evigt, hvis JEG ikke gør noget? eller stopper det bare som et mirakel lige pludselig ??

Skal jeg blive ved at nægte hende eftermiddagståren når vi kommer hjem eller er det synd ??

Mange hilsner fra
en ellers meget glad og tilfreds mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder