Brev:
Amning - fjollet at skjule det
17. juni 2010
Alder:
17 mdr.
Amning - fjollet at skjule det
Kære Helen
Ja så skriver jeg igen - jeg tror det er for at få bekræftet mit moderskab igen...
Nu er min datter 17 mdr og trives i stor stil, er stadig superaktiv og glad og snakker og løber rundt og spiser ALT - og så er hun stadig glad for brystet.
Hun siger "Ne, ne, ne, ne " og klasker mig på brystet og bliver vred og sur og frustreret, når jeg siger "der er ikke mere" eller "ikke nu lille skat"
Jeg ammer stadig én gang om natten, ved 2-4 tiden alt efter dag til dag. Om aftenen får hun en god portion havregrød og vand inden sovetid og så sover hun selv i egen seng indtil midt nat, hvor jeg tager hende ind til os og ammer. Der er INTET man kan gøre, jeg har TIT gået rundt en hel nat med hende/lagt mig med hende/sunget/ladet hende græde osv osv, hvis der er noget jeg ikke har prøvet, så forstår jeg det ikke.
Jeg synes det er ok med den ene gang, det er mest andres holdninger jeg er træt af, faktisk er det stort set kun min mand der ved, at hun stadig bliver ammet.
Jeg synes egentlig det er fjollet at skjule det, men blev faktisk så træt og ked af at skulle forsvare mig selv, så jeg gav op og LØJ.
Nå men enkelte dage når jeg henter min datter, så plager hun om brystet, når hun ser mig, og der synes jeg nogen gange det er synd at sige nej. Hun er utrolig aktiv og nærmest lidt urolig, men falder så dejligt til ro ved brystet og slapper af efter en lang dag i vuggestuen.
Hun spiser 4-5 min og så løber hun glad hen og leger. Hun bliver aldrig ammet i søvn mere, som egentlig var mit store problem, men hun kan sagtens puttes uden også af far - det har hun kunnet flere måneder nu.
Jeg tænker bare nu: fortsætter natamningen for evigt, hvis JEG ikke gør noget? eller stopper det bare som et mirakel lige pludselig ??
Skal jeg blive ved at nægte hende eftermiddagståren når vi kommer hjem eller er det synd ??
Mange hilsner fra
en ellers meget glad og tilfreds mor