Amning og supplement med mme

18. maj 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Amning og supplement med mme

Hej igen

Tak for dit svar og gode råd. Jeg glemte helt at fortælle dig om forløbet indtil nu.

Allice's fødselsvægt var 2370 gram og i dag er den ca. 6,3kg. Så hun har heldigvis indhentet en del siden. Hun har fra dag et været rigtig god til at spise. Både sygeplejersken og sundhedsplejersken synes at hun sutter på den rigtige måde. Dog har hun suttet hul på begge bryster, som gøre at jeg både fik svamp og brystbetændelse i en mild udgave.

Jeg bruger nu suttebrikker, da hun sutter rigtig hårdt og hun har endda formådet at sutte hul selvom jeg bruger sutterbrikker. Min mælkeproduktion er hellere ikke faldet pga. suttebrikkerne. Pga. hendes vægt fra start har hun skulle spise hver 3 time til at starte på.

Jeg lærte fra sygehuset at ligge hende til to gange ved hver amning. Jeg skiftede ble imellem når jeg skiftede bryst. Denne metode tog jeg med hjem. Her gik det rigtig godt med ...

Annonce

... amning så jeg gik fra skifte bryst til kun at ligge hende til ved et bryst. Men hvis der ikke var mere i det ene bryst blev hun lagt til det andet. Det er meget forskelligt. Det har faktisk været hendes rutine at spise så hyppigt. Jeg har ført skema siden da for at holde øje - lært fra sygehuset.

En alm. dag kan se således ud.
00.19 H: 12 min
03.05 V: 12 min
06.25 H: 14 min
09.06 V1-14 min - H2: 12 min
10.54 H: ca. 15 min
13.02 V: 8 min
14.12 H: 7 min
16.25 V: 20 min
18.01 H: 13 min
18.25 V: 9 min
19.52 H: 39 min
21.11 V: 9 min
23.11 H: 11 Min

hun kommer i seng imellem 20-22, hvorefter hun selv falder i søvn.
Jeg prøvet tvillingstillingen men den fungerer ikke så godt for mig.

Vil det så være en ide at begynde at supplere med MMe? Men vil det ikke gå ud over amming?

På trods al det amning så er hun en meget tilfreds pige som pludre og smiler meget.

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor