Brev:
Amning og supplement med mme
18. maj 2010
Alder:
4 mdr.
Amning og supplement med mme
Hej igen
Tak for dit svar og gode råd. Jeg glemte helt at fortælle dig om forløbet indtil nu.
Allice's fødselsvægt var 2370 gram og i dag er den ca. 6,3kg. Så hun har heldigvis indhentet en del siden. Hun har fra dag et været rigtig god til at spise. Både sygeplejersken og sundhedsplejersken synes at hun sutter på den rigtige måde. Dog har hun suttet hul på begge bryster, som gøre at jeg både fik svamp og brystbetændelse i en mild udgave.
Jeg bruger nu suttebrikker, da hun sutter rigtig hårdt og hun har endda formådet at sutte hul selvom jeg bruger sutterbrikker. Min mælkeproduktion er hellere ikke faldet pga. suttebrikkerne. Pga. hendes vægt fra start har hun skulle spise hver 3 time til at starte på.
Jeg lærte fra sygehuset at ligge hende til to gange ved hver amning. Jeg skiftede ble imellem når jeg skiftede bryst. Denne metode tog jeg med hjem. Her gik det rigtig godt med amning så jeg gik fra skifte bryst til kun at ligge hende til ved et bryst. Men hvis der ikke var mere i det ene bryst blev hun lagt til det andet. Det er meget forskelligt. Det har faktisk været hendes rutine at spise så hyppigt. Jeg har ført skema siden da for at holde øje - lært fra sygehuset.
En alm. dag kan se således ud.
00.19 H: 12 min
03.05 V: 12 min
06.25 H: 14 min
09.06 V1-14 min - H2: 12 min
10.54 H: ca. 15 min
13.02 V: 8 min
14.12 H: 7 min
16.25 V: 20 min
18.01 H: 13 min
18.25 V: 9 min
19.52 H: 39 min
21.11 V: 9 min
23.11 H: 11 Min
hun kommer i seng imellem 20-22, hvorefter hun selv falder i søvn.
Jeg prøvet tvillingstillingen men den fungerer ikke så godt for mig.
Vil det så være en ide at begynde at supplere med MMe? Men vil det ikke gå ud over amming?
På trods al det amning så er hun en meget tilfreds pige som pludre og smiler meget.
På forhånd tak