Stop amning om natten

11. maj 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Stop amning om natten

Hej igen

Endnu et spørgsmål i forbindelse med vores forsøg på at nedtrappe natteamningen for Elen. Vil bare gerne have en god plan inden vi kaster os ud i det.

Som jeg har skrevet før ligger jeg ned og ammer Elen. Tror du jeg kan blive ved med det, nu når jeg skal prøve at skære natte amningen væk.

Hun spiser som sagt alt for meget mælk om natten. Hun ligger på en madres ved siden af vores seng og jeg ligger mig ved hende og ammer og går tilbage i min ...

Annonce

... egen seng. Så det er frem og tilbage hele natten.
Tror du jeg skal prøve at sidde op og amme de gange hun skal have noget så sovning og amning bliver skildt ad eller kan jeg holde fas i denne mere afslappende måde at amme på?

Tidligt på morgenen er hun svær at slippe væk fra. Hun bliver ved med at vågne hver gang jeg prøver at flytte mig. Hun holder ofte sin lille hånd på mit bryst som om hun sikre sig at jeg ikke går nogle vejne

Med venlig hilsen
Stine.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder