Brev:
Slut med amning om natten - 5 mdr.
5. maj 2010
Alder:
5 mdr.
Slut med amning om natten - 5 mdr.
Hej Helen - tak for dit sidste svar. Det har været rigtig godt med mere struktur for os:-)
Lige nu gør jeg mig en del tanker om, hvordan vi snart skal til at slutte med natamningerne. Min datter skal starte i vuggestue til august - godt 8 mdr. gammel, mens min orlov slutter ultimo august.
Jeg tænker at vi skal slutte med natamningerne inden vuggestuestart, så der ikke sker for mange forandringer samtidigt - tror du det ville være for kort tid, at arbejde med det et par uger inden start? Pt bliver hun vanvittig ked af det, når vi nægter hende mad om natten, hvis hun vågner efter bare 1,5 t. siden sidste amning - og det er umuligt at berolige hende uden maden, selvom vi har forsøgt i op mod en time. Men faktisk er hun også begyndt at have søvnperioder på 3-4 timer, nogle gange sniger hun sig op på 5 - så det er rigtig positivt:-)
Samtidigt er jeg kommet i tvivl om, hvor længe vi kan forlange at hun kan klare sig uden mad om natten, når hun bliver 8-9 mdr.? Er det 5-6 timer?
Venlig hilsen
Majken