Hårdt at stoppe amning

27. april 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Hårdt at stoppe amning

Kære Helen

Tak for en super brevkasse. Har fulgt med på sidelinjen længe.

Min datter er nu 3 mdr.
Amningen forløb problemfrit den første månedstid og min mælk løb rigtig hurtigt til. Men herefter er det gået ned ad bakke. Mælken løber meget langsomt til og min datter er meget utålmodig, hvorfor måltiderne på det sidste altid ender i skrig og skrål og en meget ulykkelig mor, der må ty til en flaske mme, for at tilfredsstille den lille.

Det er endt i en ond cirkel, hvor jeg stresser allerede inden hun skal spise - og jeg har prøvet ALT.

Jeg er nået dertil nu, at jeg ikke vil kæmpe mere. Jeg vil være en glad mor og min datter skal nok blive mæt og tilpas af mme. Havde et mål om at amme 4 mdr som minimum - ved ikke hvor det tal kom fra, så det er også et lille nederlag, at jeg ikke kunne nå det mål.

Det har været utrolig hårdt at nå til min beslutning om, ikke at kæmpe mere. Nu er det så mine spørgsmål kommer :)

1) Jeg har en plan om at fortsætte med at amme delvist - dvs. amme de gange hvor det går godt og jeg kan mærke jeg og hun er oplagt til det (dvs. ikke for trætte...). Det er noget nemmere ...

Annonce

... at amme f.x. om natten og det vil jeg gerne fortsætte med lidt endnu. Er det muligt at praktisere??

2) Hun får som regel "det sidste måltid" hos mig ved 18 tiden og så en flaske mme ved 21 tiden, til at sove på. Så skal hun som regel først spise igen ved 5 tiden - er det ok at gøre på denne måde??

3) vil det være bedre for hendes "velbefindende" simpelthen af droppe amning helt? Jeg tænker om det er sundere for hende kun at få enten modermælk eller kun mme??

4) kan jeg regne med at hun får nok, når jeg nu delvis ammer og gir´flaske? Hun melder sig hver 3-4 time ca. og vokser fint. Spiser alt fra 80 - 150 ml mme af gangen.

5) jeg har købt brikker med mme, men kan det betale sig, at købe pulver, selvom det endnu ikke er så meget jeg bruger om dagen? Og hvad skal jeg købe? Jeg har almindelig høfeber (græspollen) om sommeren, men ellers ikke allergi.

6) Skal hun have aff. hver dag, når der både ammes og gives flaske?

Puha, det blev til mange spørgsmål.....

Hilsen fra Louise - der godt ved at en god mor ikke sidder i brysterne, men stadig er ked at ikke at kunne få amningen til at fungere optimalt!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.